Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '10

 
Kategori
Deneme
 

Klan

"Klan, tarihin geçmiş dönemlerinde ve halen bazı Afrika toplumlarında tek bir toteme bağlı olan büyük insan gruplarını tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Yapılan araştırmalar her klanın kendine özgü kuralları ve yasakları olduğunu ortaya koymaktadır. Klanın en önemli özelliği ise üyelerinin birbirlerine olan bağlılıklarıdır. Klan üyeleri ayrı yerlerde yaşasalar bile, birbirlerini her şart altında mutlaka korur ve savunurlar. Ancak önemle belirtmek gerekir ki, bu, yalnızca çıkar ilişkisine dayalı bir dayanışmadır."

Yukarıdaki tanım Google'da arama yapıldığında karşımıza çıkan "klan nedir"e cevaplardan biri...

"Klan" olayını sevemedim, daha doğrusu beceremedim...Yazışmaktan çok yazmak hoşuma gidiyor...
Bazende dinlemek...Aslında şarkılar, herşeyi çok iyi anlatabiliyor...

O nedenle şarkılar, şarkı sözleri en az yazmak kadar benim için anlamlı...

Blog yazan arkadaşlardan bazen okuyoruz...

Yazmak için bazen başka kapılarıda çaldıklarına ya da başka kapılardan Milliyet Blog'a geldiklerine dair samimi duygularını, düşüncelerini...

Benzer uygulamaları çoğumuz denemiştir sanırım...

İçlerindeki "acaba"sorularına cevap bulabilmek amacıyla...

Bana gelen bir yorumda "Sitede bir klana mensup değilsiniz, arkadaş grubunuz yok!.."şeklinde (bu cümle ile ilgili) çok doğru tespitlerde bulunulmuştu...

Şimdi bu "tespit"üzerinden gidilirse...

İnanın;bu yorumun bana gelmesinden çok öncesinde, şimdi ve sonrasında bu tutumum değişmeyecek...

Bu benim seçimim...

Çok net altı çizilmesi gereken bir konuyu "itiraf"etmem gerekirse:

Ben şimdiye kadar uzaktan yakından tanıdığım birilerine "düğün davetiyesi" verir gibi ben şurada birşeyler yazıp-çiziyorum...

-Okudunuz mu?

-Okur musunuz?

Diye sormadım, telkinde bulunmadım, bulunmam da...

Yazıyı beğenen, fark edenler okur, okumalı...

Yazı, yazar iyi ise bir şekilde yine farkedilir...

Benim blog yazmam ile doğrudan haberleri olan, çocuklarım ve eşim...

Çocuklarım okumaz ama ben onlardan zaman zaman teknik yardım alırım bu şekilde haberdarlar...

Eşimde okumaz onu "chat" yapmadığıma ikna etmek için zaman zaman ben yazımı okumaya devet etmişimdir...

Peki ben niçin yazarım ya da beni kim "okur"...

"Mehmet "değil elbet ama...

Tek istisna olarak "amca oğlu"nun yazılarımdan birini tesadüfen okuduğunu ve daha sonraki aşamada da arada bir baktığını kendi ağzından duymuştum hepsi bu...

Bir kez daha tekrarlamak gerekirse"boşamı yazıyoruz?"

Hayır hiç sanmıyorum...

Yazılanlar bir şekilde bir yerlere ulaşıyor...

Örneğin;"Park terörü"ile ilgili bir yazınızın üzerinden 24 saat bile geçmezken, birileri sizin yazdıklarınızın benzerini sizin bulunduğunuz bir ortamda konuşur...

Okunması ve konuşulması ihtimal dahilinde...

Belkide sıradan bir tesadüf...

Örnekleri çoğaltmak mümkün...

Önemli olan kimin yazdığı ya da söylediği değil...

Benzer duygu ve düşüncelerin az ya da çok kişilerce paylaşılabilmesidir...

 
Toplam blog
: 180
: 901
Kayıt tarihi
: 25.07.09
 
 

Önceleri Milliyet Gazetesi'nin "Okur Mektupları" vardı...Şimdi ise "İnternet", "Milliyet Blog" ve..