Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '10

 
Kategori
Deneme
 

klasik müzik ve ben ve sen ve biz Türkler

klasik müzik ve ben ve sen ve biz Türkler
 

Klasik müzik deyince peşin bir hükmümüz var, benim de var senin de var, itici geliyor daha dinlemeden.

Oysa bu durum klasik müziğe de kendimize de büyük bir haksızlık değil mi? Ne yani bu müzik türü sadece belli bir zümre için mi üretiliyor? Bizim, biz sıradan insanların bu müzik türünü dinlemeye hakkımız yok mu? Evet "hak" dedim, çünkü bu peşin hükmümüz sayesinde bu ince zevkten keyif alma hakkımızı kendi elimizden alıyoruz.

Bir nevi mahalle baskısı yüzünden her birimiz birbirimize benzedik, klasik müzik dinlersem, mesnevi okursam, ney üflersem, arabesk dinlemezsem, saçımı her kes gibi kestirmezsem........

Kendin için bir iyilik yap, tüm peşin hükümlerinden kurtul, sanat, stil, yaşam tarzın hakkında tüm alışkanlıklarından kurtul. En az bir kere değişik sanat dallarından eserler izle, oku, dinle. Bizden eğitimli, görgülü insanların ne kadar hakkı varsa bu hayatın ince zevklerinden keyif almaya, insan olduğunu fark etmeye, senin de var, benim de var.

Tamam top yekün klasik müzik delisi olmayacağız ama hiç değilse o kemanın, piyanonun sesinden ruhumuza akacak bir kaç damla serpintiye de izin verelim. Bunu yaptık diye bize gülmeye kalkana da biz içimizden gülelim.

Şu malum referandum geyiğinde Fazıl Say çok ilgi mi çekmişti, hoş bu ülkede ne zaman absürt bir takım işler dönse en yüksek perdeden sesi çıkan o olduğu için daha önce de beynimin kıvrımlarında beklemişliği var ( Freud'a göre beynimizden ayrı bir alt hafıza var ya belki orada ). Onun yazdığı "yalnızlık kederi" isimli sanatın ve ülkemiz insanlarının ilişkilerini ve bu ilişkiler için verdiği mücadelesinde yalnız kalmanın yarattığı psikolojik durum hakkında yazdığı bir kitap var, çoktandır almayı düşünüyordum ama maalesef köyümüzde! ( Kırıkkale Türkiye nin en büyük nesidir? Köyüdür) kitapçılar sadece vampir kitabı sattıklarından ( Bu da başka bi yazı konusu valla, hocam ne vampir meraklısı milletmişiz ( Dünya böyle deme bana)) bulmak mümkün olmuyordu.

Onu aldım dün Ankara'dan, bir kafeye oturup yalnızlığın kederinden bir kaç sayfa okudum, az daha komplesini orada okuyordum, olağan üstü bir kitap, Fazıl Say da kendimi buldum, ne kadar çok aynı şeylere kızmışız.

Sabah ta klasik müzik dinlemek istedim ve Vivaldi'nin olağan üstü bestesini dinledim, buradan sonrası tavsiye de de yayınlandı.


http://tavsiyeland.blogspot.com/2010/10/muzik-vivaldi-4-mevsim-ks.html


buyurun resitale, videosu burada.

 
Toplam blog
: 46
: 870
Kayıt tarihi
: 16.07.10
 
 

1971 Kırıkkale doğumluyum, özel bir şirkette muhasebe müdürüyüm, evliyim 2 çocuğum var...