Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '07

 
Kategori
Genetik
Okunma Sayısı
2060
 

Klonlamanın tarihçesi

Bilimsel gelişmeleri bir bayrak yarışına benzetirim neden se.birinin bıraktığını diğerine devretmesi gerekir diyerek. Oysa bazı anlayışlarda bilimsel gelişmelerin yarısı açıklanmaz, saklanır. Gerekçesi de bizim yeni Atatürk reklamımızda ki gibi anlayan olmaz anlamında bir görüş.

Bir zamanlar Roslin adında bir ekip Gallerin tepesinde gezerken bir dağ koyunundan embriyo alacağı tutmuş. Bu embriyodaki hücreler füzyon yoluyla ayrıştırılıp eşeysiz hücrenin DNA kod ları saptanarak, büyümeye başladığını görünce tutup bir İskoç koyununun rahmine yerleştirmiş.

Spermsiz olarak tavuk tan sonra zaten onun horoza pek ihtiyacı olmuyormuş kendi kendine yumurta ihracatına başlamış. Ancak ilk sperm siz olarak kuzuları denek aldıklarında İngiltere de Roslin Enstitüsü uzmanları, eşeysiz ürettikleri kuzularda genetik bozuklukları saptamışlar..

Bu kuzucuklar aynı hormonlu meyveler gibi o iri iri heves edip aldığınız, aşırı tombul doğdukları için kolesterolü bol et imalatına neden olmuşlar.

Bu kuzuların 6.75 kg ölçülmüş bu bir gal kuzusunun iki katı ağırlığında olması demekmiş. 1980 yılında eşeysiz üretme tekniği inekler üzerinde denendiğinde, normalden 5 kat büyük dev buzağılar doğmuş. bu sefer bu buzağıları inekler doğuramaz olmuşlar aşırı büyük oldukları için. Bu dönemde danalar da delirmeye başlayıp bunalıma girmişler.

İngiltere de Kuranda ki Bakara suresinden haberi olup Müslüman olan bir İngiliz tutturmuş bu iş günahtır. Sakın ola ki bunu insanlar üzerinde denemeyin. Bırakın hayvanları eşleşip doğursunlar. Soyu sopu belirsiz mahlûkattan yiyenler belirsiz insanlar ortaya çıkarır derkene, kilise adamı tutup Tapınak şövalyelerine şikâyet etmiş. Papa da iki arada bir de derede vaftize gidince, Kuzucuklar masallara girmiş. Ve yeni nesil tombul suni ekim klonlanmış mahlûkatla dolmaya başlamış. Artık öyle bir zamana gelinmiş ki, Hamile olan birine doktorlar iki kişilik yemeyin size yediğiniz yeter diyerekten sağlıklı yaşam koşusuna çıkartmışlar hamile bayanları.

Daha da bilim geliştikçe bayanlar, al kardeşim ben yoruldum sen oyna diyerek kocalarına devredeceklermiş doğurma işini hatta bir tanesi kocasını razı etmiş ekmeye de kökü elinde kaldığı için bir türlü tutturamamış.

En güzel ve çağdaş ve basit klonlama işlevi İnternette yapılır olmuş. İstediğini seçip kopyalayıp yapıştırdıkça bunu şimdilerde ekran dışında nasıl etsek diye yeni projeler geşitirilmekteymiş. Düşünsenize, aniden biri sizi kendine yapıştırmış. Seçtiği zaman kopyalanmamak için seçimden kaçmak gerek. Bir seçildiniz mi? Ya edilirseniz?

Böylece seçme ve saçma buluşlara bir yenisini de eklemiş olduk.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 165
Toplam yorum
: 409
Toplam mesaj
: 136
Ort. okunma sayısı
: 851
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster