28 Haziran '10

Hayvanlar Alemi

Kobra yılanının baş mekanizması evrimsel biyoloji iddialarını bir kez daha çürüttü

Kobra'nın mükemmel yapısı onun üstün akıl sahibi Allah tarafından yaratıldığını kanıtlıy

Hayvanlar alemindeki üstün yaratılışı gördükçe hergün Allah korkum ve Allah'a olan haranlığım daha da artıyor. Doğadaki her canlı muhteşem özelliklerle yaratılmışlar. Her biri kusursuz özellikleriyle varolmuşlar ancak bu üstün özelliklerinden kendilerinin bile haberi yok. Ayrıca akılları da yok ki kendileri yapıyor bütün bunları diyelim. Hepsinin Allah'ın ilhamıyla hareket ettikleri çok açık.

Binlerce örnekten sadece bir tanesini yeni bir araştırmayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

“Experimental Biology” dergisinde yayınlanan bir makaleye göre bilim adamları, kobra yılanlarının bir savunma gösterisi olarak kullandığı tehditkar başlığının ardındaki mekanizmayı ortaya çıkardı.

Washington State Üniversitesi’nde zooloji profesörü olan Kenneth Kardong, kobra yılanının başlığı üzerinde yaptıkları incelemeyi BBC News’a şu şekilde açıkladı:

“Kobrada kaburga kemikleri ve onları çalıştıran kaslar bu görsel gösterişi kurmak için görevlendirilir. Kaburgaların nasıl bu sunum pozisyonuna gelebildiğini incelemek, kasların bunu nasıl başardığını ve onları rahat pozisyona nasıl geri çevirdiğini anlamak istedik.

” Bilim adamları bu incelemeyi yapabilmek için kobra yılanını anesteziyle uyutarak yılanın boynuna minik elektrotlar yerleştirdiler. Elektrotlar yerine yerleştirilince, bilim adamları yılanın boynunu genişletirken oluşan kas aktivitelerini kaydetmeden önce anestezi altındaki canlının kendine gelmesini beklediler. Bilim adamları, yılan kendine geldikten sonra yılanın kaslarındaki elektriksel aktiviteyi ölçtüklerinde ise muazzam bir durumla karşılaştılar: Kusursuz bir kas grubu… Kobra yılanları tehdit anı oluştuğunda başlıklarını savunma amacıyla açmak için bu kusursuz kas grubunu kullanıyordu. Kobra yılanlarının kaburgaları ve başlıkları arasındaki mekanizmayı inceleyen Kenneth Kardong, canlıların kusursuz özelliklerini evrim yalanıyla açıklamaya çalışan bilim adamlarından farklı olarak “Kobranın başlığının evrimsel biyoloji için merak uyandırıcı bir problem olduğunu” açıkladı.

Görüldüğü gibi yılanın bu özelliği ve bu özelliğini mümkün kılan kaburgaları, sinir ve kas sistemi arasındaki mükemmel uyum Yüce Allah’ın eksiksiz ilmini ve üstün yaratışını gözler önüne sermektedir. Rabbimiz canlılardaki tüm sistemleri bir düzen içinde yoktan var etmiştir. Bir ayette Rabbimiz’in yaratma ilmi şöyle bildirilmektedir:

“… O’na mülkünde ortak yoktur, her şeyi yaratmış, ona bir düzen vermiş, belli bir ölçüyle takdir etmiştir.” (Furkan Suresi, 2)

: 08.11.09

Dünyaya sevginin hakim olması için iyilerin ittifak etmesi gerektiğine inanıyorum. Sevgi, şefkat,..