Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

21 Ocak '16

 
Kategori
Anılar
 

Koca bir ömür....

Koca bir ömür....
 

Cahit KOCAÖMER


Türkiye İş Bankası tarihinde onun adı çok istisnai ve güzel yerdedir. Hala adı dilden dile dolaşır.
Adeta bir “efsane” gibidir…
Bankacılık dalında olduğu kadar “insani” açıdan da bana göre bir duayendir…
İşte bugün o “efsaneyi” kaybettik…
*** 
Türkiye İş Bankası AŞ emekli genel müdürlerimizden ve iştiraklerimizden Türkiye Sinai Kalkınma Bankası yönetim kurulu başkanlarından Sayın;
Cahit KOCAÖMER
Bugün ebedi yolculuğuna çıkmıştır…
*** 
Soyadı Kocaömer ama keşke “Kocaömür” olsaymış. Zira koca bir ömrü bankamıza ve çalışanlarına adamıştır. Bu arada bugün yaşı bankamızın yaşından daha fazladır; 92
Kırklı yıllarda memur olarak işe başlayan Sayın Kocaömer, şef, şube müdürü, genel müdür, yönetim kurulu üyesi, iştiraklerden birinde yönetim kurulu Başkanlığına kadar bir çok görevde bulunmuş, bu süreç içerisinde “çalışanların” haklarının iyileşmesi için büyük katkılarda bulunmuş ve haklı olarak kalplerinde derin bir iz bırakmıştır…
*** 
Kendisiyle emekli olmadan önce görüştüğümde “benim de eski bir futbolcu” olduğumu öğrenince bana biliyor musunuz dedi bende eskiden futbol oynadım, dedi. Yanlış hatırlamıyorsam, yanlışsa dostlarım beni uyarsın Hisarspor’da…
O sıralar ben “şefim” kendisi Genel Müdürümüz, tabi biraz korkuyla biraz saygıyla dinledim kendisini ama şu anda ne anlattığını hatırlamıyorum…
*** 
Bankamızın yönetim sistemi bugün dünyada eşi benzeri olmayan bir sistemle yönetilmektedir. Genel Müdürlerimiz bankamız “çalışanlarından” seçilmektedir. 
İşte bu bağlamda Sayın Cahit Kocaömer ’in hakkını vermek ve baştacı etmekte yarar vardır…
Çünkü bugün bankamız çalışanlarının ve emeklileri önemli sosyal ve ekonomik haklara sahip olabiliyorsa bu her yıl az da olsa “katlanıyorsa”
Kurucusu olduğu o dönemdeki ismiyle TİBAŞ adlı sendikamızın çok büyük payı vardır…
*** 
TİBAŞ ileri yıllarda adını değiştirmiş BASISEN olarak devam etmiştir ve Sayın Kocaömer yine sendika başkanlığına burada devam etmiş, onun döneminde çalışanlar inanılmaz ekonomik haklara sahip olmuş, bankamızın sağlık uygulaması son derece dikkat çeker hale bile gelmiştir…
*** 
Elbette, kendisinden sonra gelen ve hizmet verenlerde bankamıza ve çalışanlarımıza çok değerli katkılarda bulunmuştur ama yiğidi öldürün hakkını yemeyin der bizim atalarımız, 
Öyle de yapacağım; Bankamız çalışanları, onun döneminde olduğu kadar itibarlı güvenli ve refah olmamıştır…
*** 
Bir başka özelliği de şudur; dev gibi cüssesinin altında muhteşem bir şefkatli yüreğe sahipti. Öyle ki yazdığı kitabının haklarını 
Engelli Sporcular Yardım ve Eğitim Vakfı’na (TESYEV) bırakacak kadar…
***
Benim yaşımda veya benden daha büyük olan meslektaşlarımızın çok daha farklı hatıraları anıları vardır, onlara saygısızlık etmemek adına;
Bugün ebediyete uğurladığımız Genel Müdürümüz Sayın: 
Cahit KOCAÖMER’e
Allah'tan rahmet kederli ailesi ile İş Bankası ailemize başsağlığı ve sabırlar diliyorum…
*** 
Güzel insan, değerli genel müdürüm; sizi hiç unutmayacağız, bizlere verdiğiniz sevginiz, gösterdiğiniz güleryüz ve kazandırdığınız saygınlıklar için “minnettarım…
Mekanınız cennet olsun; ışıklar içinde uyuyun…
Bu yazıyı “cenazesine” katılamayacağım için yazmak zorunda kaldım...
*** 
Yazılacak daha çok şey vardır biliyorum.Ama böyle;
İş Bankası ailesinden “özür dilerim…”
İyi akşamlar…
Erdoğan ÖZGENÇ
Adana 20.01.2016 20.45
 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..