Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '08

 
Kategori
Mizah
 

Kocanızı bir geceliğine alabilir miyim?

Kocanızı bir geceliğine alabilir miyim?
 

“Komşu komşunun külüne muhtaçtır.” Bu bizim en eski atasözlerimizden biri olsa gerek. Bizim mi yoksa zaten Anadolu’da vardı da biz mi üzerine oturduk orasını tam detaylı bilemeyeceğim. Ama bu terbiye ile büyütüldüğümüz bir gerçek.

Bu terbiye ile büyümüş olmak güzel; ama işin tadını asla kaçırmamak gerekir! Her şeyin bir kararı vardır; boşuna dememiştir eskiler; bir şeyin azı karar, çoğu zarar” diye. Komşuculuk oyununda bıktırmamak gerekir komşuyu. Bazıları “çat kapı biz geldik” samimiyetini pek sever. Haber vermeden. Bakkala girer gibi! Bazıları; “ya hiç soğanım kalmamış, varsa bir tane versene, yemeğe doğrayacağım” tarzına bayılırlar! Bazıları “çay yaptım taze, hadi gel beraber içelim” tipidirler. Fakat, bazı benim gibiler de; nefret ederler bu tiplerin yaklaşımlarından.

Ding dong! Kapı! Açarsın, karşında ağzı kulaklarında gülümseyen sempatik komşu. Üzerinde eşofman, saçlar dağınık;

—Merhaba, n’apıyorsun?

(Sana ne?)

—Hiçbir şey. Gelsene.

Mecbursun böyle demeye, zaten gelecek.

—Ay ben terliklerle iniverdim.

—İyi etmişsin, buyur geç, nasılsın?

Ev halin uygun mudur, değil midir, kime ne? Nasılsa yalnız yaşıyorsun, uygunsundur, dağınık olmuş, toplu olmuş, o da önemsemiyordur zaten. Ama ya ben önemsiyorsam?

—Neler yapıyorsun?

(Gördüğün gibi, sehpaya çayımı ve sigaramı koymuş; koltuğa uzanmış, DVD de bir film izliyordum. Ve müthiş keyif almaktaydım. Sen gelmeden ve berbat etmeden önce!)

—Hiç ya, film izliyordum işte öylesine. Sen nasılsın? Hayırdır?

—Yarına misafirim gelecek. Ahmet’i alış verişe gönderdim, temizlik yaptım, bir sana uğrayayım, dedim.

(Niye uğruyorsun kardeşim, battı mı kendi evin? Otursana mis gibi temiz ferah! Beni de rahat bıraksana, huzurla filmimi izleyeyim.)

—Ne iyi etmişsin! Çay içer misin? Ya da kahve mi yapayım?

—Fark etmez canım ya. Ben seninle sohbete geldim. Dün akşam yine tartıştık Ahmet’le. Ne olacak bizim bu sorunlarımız bilmiyorum!

(Boşa kızım boşa! Len, ben evlilik danışmanı mıyım, ne bileyim ne yapacaksın? Gidin bir aile psikologuna ona anlatın derdinizi! Tabi o paralı, kim bilir saatine kaç yetele isteyecek? Burada benim gibi; beleş dinleyen ve sorunlara akılcı çözümler üreten biri varken; ne demeye gideceksin uzamana filan değil mi?)

—Üç şekerdi değil mi?

—Evet, hayatım, zahmet oldu ya!

(Kesinlikle emin olabilirsin ve kesinlikle haklısın ki; zahmetten öte külfet oluyorsun şu an.)

—Estağfurullah canım ya. Anlat bakalım ne oldu?

Ve bildik hikâyeleri dinlemeye başlarsın! Sıkılırsın patlarsın ama belli etmezsin. Bir de bu tiplerin oturdu mu kalkmazları vardır. Ev hanımıdır kendisi. Ya da geçici süre çalışmış ve hala çalışan kadın imajının yakasından düşmeyen ama çalışanı da anlamayan cinsten! Yarın senin işin varmış, erken kalkacakmışsın önemsemez!

E, ama her şeyin bir çaresi muhakkak vardır. En uslanmaz, akıllanmaz, kapıdan kovsan bacan çıkmaz komşuların da bir çaresi muhakkak vardır. Hele de çok usandırmışsa; artık yapacak bir şeycik de kalmamışsa; en hassas noktasını da zaten öğrenmişsen, yapacak şey kesinlikle bellidir de.

Bizim bu çat kapı hanımın en önemli özelliği Ahmet’ini fazla kıskanması. Zavallı çocuk sağına soluna bile bakamaz hale gelmiş. Başı hep önünde. Asansörde denk geldiğimizde bile, başı hep önde selam verir ve alır.

Çat kapı’nın girip çıkıp durması ve kocasıyla olan, bitip tükenmez ama aslında incir çekirdeğini doldurmaz sorunlarından kökten kurtulmanın yolunu buldum! Malum bizimki kocasını çok kıskanıyor ya, Ahmet’in evde olmadığını bildiğim bir akşam ben de ona çat kapı yaptım. Amanın bir sevindi bizimki bir sevindi. Malum hep o çat kapı yaptığı için; kırk yılın başı benim ziyaretim; ona daha binlercesi için bonus kazandırmış oldu! Sevincinin sebebi elbette bu. Fakat bilse benim ne planlarla geldiğimi, asla sevinmezdi.

Devamı geliyor.

 
Toplam blog
: 135
: 3170
Kayıt tarihi
: 23.07.08
 
 

Eğitim sürecinin bazı bölümleri Almanya ve İngiltere'de olmak üzere en son PAÜ'den eğitim uzmanlı..