Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
121
 

Koçum benim 2

Koçum benim 2
 

İnsanlar problemlerle karşılaştıklarında kendi kendilerine koçluk yapabilir. Bunun için yıllarca eğitim almaya binlerce lira harcamaya gerek yoktur (kişinin kendisine koçluk yapabilmesi için). İyileşmenin altında iki dinamik yatar. Birincisi var olan sorunla ilgili  doğru soruları sorabilmek, ikincisi verdiğiniz cevaplarda stabil kalabilmek. Kişi kendisi için bu ikisini yapabildiğinde zaten koçluğa ya da terapiye ihtiyaç duymaz. Kendi kendisini şifalandırabilir.

Koçlar yada terapistler sizin problemlerinizi çözmez, çözemez. Size ait olan bir problemin cevabı bir başkasında olmaz, bu kişi koç ya da terapist olsa da.

Bu yüzden koçluk ve terapiye bakarken beklentileriniz karşı taraftan gelecek sihirli bir dokunuş veya söz olmamalı. Beklentileriniz bu yönde olursa sorunlarınız hiçbir zaman çözülmeyecek demektir.

Bahsettiğimiz bu iki dinamiği kişi kendisinde bulamadığında bir koça başvurabilir.

Koçlar eğitimlerini doğru soruları sorarak danışanda farkındalığı uyandırma yönünde aldıkları için işiniz biraz daha kolaylaşmış olur. Sorulara verdiğiniz cevaplar üzerinde nasıl çalışacağınızı bir ödev misali kendinizde uygulamaya başlarsınız. Şifalanmada bundan sonra kendiliğinden oluşmaya başlar.

İyileşme yolunda bu iki dinamiği çoğu zaman neden kendimizde bulamayız?

Doğru soruyu bulabilmek için zihinden kendinizi ayırmanız gerekir. Çünkü zihin, olaylara tarafsız bir gözle bakmayı reddeder, sürekli bir provakasyon halindedir. Zihinden çıkabildiğiniz zaman ‘an’da olursunuz. ‘An’ da kalabilmeyi başardığınızda duygular ve hisler devreye girmeden doğru soruları sorabilirsiniz.

An’da kalabilmek bir iç görü gerektirir. Bu iç görüyü meditasyonla keşfedip geliştirebilirsiniz. Sonrasında sorulara verdiğiniz cevapları hayatınıza geçirmek için yine meditasyonun gücünden faydalanabilirsiniz. Kendinize koçluk yapmak veya dışarıdan koçluk almak süreç gerektiren bir iyileşmedir. Bir iki seansla şifalanmayı beklemek çok da anlamlı olmayacaktır.

Terapi sürecini bitirip probleminizin dışına çıkabildiğinizde sizin için iyi bir şey olmuştur. Kendinizi rahatlamış ve özgür hissedersiniz. Ancak zihin, daha öncede söylediğim gibi mükemmel bir provakatördür. Dolayısıyla eski his ve duyguları geri getirme olasılığı her zaman vardır. Bunu önlemek için terapi süreci ve sonrasında size uyan bir meditasyona devam etmeniz bulduğunuz cevaplarda stabil kalmanızı sağlayan en güçlü araç olacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 502
Kayıt tarihi
: 14.09.12
 
 

Kalıtsal Aile Travmaları Terapisti / Yaşam Koçu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster