Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Koçum Benim

Bir kaç yıldır etrafımızda dönüp duran bu kavram son zamanlarda insanların dur da bir bakayım neyin fesiymiş bu deyip google amcadan çokca sorgulanan bir kelime haline geldi.
Evet evet koçlukdan bahsediyorum.
Yaşamı var, sporu var, sanatçılığı var, yöneticisi var var da var anlıyacağınız.
Birileri desteklerken bu yeni sektörü birileri köstekliyor. Birileri yeni oluşumları merakla incelerken birileri baştan kestirip atıyor. İnsanız işte altı milyar farklı görüş ve düşünce var. Olması da gayet normal, aksi takdirde yaşam bu kadar renkli olur muydu?
Madem yaşam dedik hazır bahsi geçmişken tüm o branşların arasından yaşam koçluğunu konuşalım.
Bana göre iyi eğitim almış, konusuna hakim yetkin bir yaşam koçunu psikoterapistten ayıran tek fark akademik diplomadır.
Bu fikrim psikolog/psikoterapist arkadaşları ne kadar kızdırsa da bana göre gerçek bu!
Bizim gen(leş) miş egomuzda monopolist yaklaşımlar iliklerimize kadar işlediği için psikoloji bölümlerinde yıllarca çürüyen dirsekleri dünün yaşam koçlarına yedirtmek istemiyoruz işte.
Amerika'da sertifikalı eğitimlerle kilise rahipleri, öğretmenler hatta ev hanımları psikoterapist kimliği ile faaliyet gösterebiliyor.  "Kışt"lanan tavuk yok yani. Herkes kendi yoluna bakıyor anlıyacağınız.
E biz de kendi yolumuza bakıp konumuza dönelim.
Yukarıda etkin ve yetkin koçlardan bahsettik. Nedir bu etkinlik, hangileridir yetkin olanlar ve bunu nasıl ayırt edeceğiz?

Bir kere öyle hop diye insan ruhundan anlanmıyor. Eğitimsel ve içsel birtakım evrelerden geçmek gerekiyor. Uzman bir kurumdan eğitim almış olmak bu işin ilk safhası. (Sola Unitas bu işi yapmak isteyenlere önerebileceğim güçlü kurumlardan biri) ikinci ve asıl önemli safha da bundan sonra başlıyor. Çok iyi bir kurumdan mezun olmuş olsanız da konu ile ilgili ARGE çalışmaları yapmazsanız, işe kendinizi adamazsanız, daha da önemlisi ilk koçluğu kendi yaşamınızda uygulamazsanız cebinizden çıkan eğitim ücreti ile kala kalırsınız. Anlayacağınız bir çeşni olsun, canım sıkılıyor hadi ben de yaşam koçu olayım felsefesi ile yetkinlik kazanamazsınız.

Bu, sürekli antenlerinizin açık, alıcılıarınızın maksimumda olmasını gerektiren bir iştir.
Bu işi yapmak için iki amaç olmalıdır diye düşünüyorum. Birincisi para kazanmak, ikincisi insanların hayatına dokunarak bugünü fark etmelerine rehber olmak.
İkincisi birincisinin önündeyse başarı oranı yüksek olur. Zira orada sevgi ve samimiyet vardır. E söylemeye gerek var mı? Başarının olduğu yerde zaten para da vardır.

Koçluk almak isteyen danışanlara tavsiyem yaşam koçunuzu seçerken ön görüşmeden sonra iç sesinizi dinleyin. Size hissettirdiği nedir? Soru işaretleriniz olduysa alternatif koçlarla mutlaka görüşün. Parayla değil mi? Biri olmazsa diğeri olur.

 


Sevgiyle kalın
 

 
Toplam blog
: 15
: 539
Kayıt tarihi
: 14.09.12
 
 

Kalıtsal Aile Travmaları Terapisti / Yaşam Koçu ..