Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '07

 
Kategori
Komşuluk
 

Köfteye buyrun, çağırmadı demeyin

Köfteye buyrun, çağırmadı demeyin
 

Evdeyim menüm belli otlu yemekler, salatalar, hadi coştum birde üstüne bir külah dondurma

O ne burnuma mis gibi kokular dolmada, kokuyu takip ederek balkona kadar uzandım, baktım alt kattan kıvrıla kıvrıla adeta burnumun direğini mest eden bir koku..

Eğildim baktım aşağıya aman tanrım neydi o öyle mangal yanıyor cozur cozur üstünde o köfteler, sanki seslerini duyurmak ister gibiler "Heyyy biz buradayız can kurtaran yok mu? Yanıyoruz.." Soğanlar halka halka doğranmış domatesler göbeciğinden kesilip soğanlara eşlik ettirilmiş, döndüm bir benim yemeğime baktım, birde alt kata burnumu hafifçe çekerek süngüsü düşmüş bir asker gibi içeri girdim…

Günlerden pazar, hadi dedi Ayşem, denize gidiyoruz, kekler pişirildi, sandviçler hazırlandı yoldan soğuk kolalar sular alındı ver elini Yalı çiftlik sahili..

Soyunduk dökündük attık kendimizi sulara sahil tam bizlik ne çok kalabalık ne ıssız…

Fakat o da ne bu koku ben bu kokuyu tanıyorum….

Nalçaklarrr yine beni en zayıf noktamdan vurdular, sanırım bu bana bir ceza

Nasıl baktı isem köftelere Ayşe’m;

- Ablam ablam merak etme akşama bendensin, sana mangal yakacağım, çocuk gibi sevindim.

Eve dönerken nevaleyi düzdük, tavuk kanatları, köftelik kıyma, ve de ille de üstüne tatlı niyetine bir karpuz aldık.

Mangal yandı, köfteler keyifle dizildi tabağa, kanatlar butlar soslandı, domatlar biberler özenle doğrandı aynen daha önce görüldüğü gibi.

Hava kararmada, mangalın közü köftelerimizi o meşhur kokuyu salarak kızarmakta, nedense en sevdiğim odun yada kömür ateşinde pişen köfte ve ettir, ötesini boş ver.. Öyle çatal bıçak da kullanmayacaksın, elin ağzın yanarak yiyeceksin üzerine buz gibi birde ayran.. Sonra al yanına uyu…

Ay ışığı, uzaklardan gelen hoş bir melodi, gece ve köfteler.

Uzun süre sonra sanki yarine kavuşmuş birinin mutluluğu vardı üzerimde.

Siz siz olun öyle kokuta kokuta balkonlarda köfte filan pişirmeyin, ben gibi birileri özenir maazallah şişer eli yüzü aman diyim…sevgi ile ve köftelerle kalın..

Sahili takip edin, yokuş yukarı çiçekler içinden geçin, kokuyu takip edin.. İşte orada bizim mangalımız ve köftelerimiz, isteyene paket de yaparız..:) Bol yeşillikli.. Yerini tarif ederler ya, özendim bende.. Bulabilene aşkolsun..

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..