Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

01 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kokuyor, kokuyorsunuz, kokuyoruz...

Insanin aklina geliyor. Genelkurmay Baskani ne dusunuyor simdi? Yakinda emekli olacak?... Emekli orgeneral? Emekli olur olmaz, birileri kollarina kelepce vurur mu?

Veya; partisinden memnun olmayan bir milletvekili? Partiden ihrac edilirse, tekrar milletvekili secilemezse? Ne olacak?...

***

Bizim gibi Ortadogulu olanlarin anladigi tek bir yontem var:

"Korkutmak..."

Saddam'da korkutarak yonetirdi... Saddam'i asanlarda onun gibi yonetiyorlar...

Uyduruk mahkemelerde, isgal altindaki bir ulkede, yargilandi!...

***

42000 polisimiz bir yontemini bulup (benim cocuklar gibi...) simdiye kadar askerligini yapmamislar!

Sanirim generallerimizi, askerligini yapmamis polislerimiz tutukluyorlardir!...

Ne olurdu bu insanlarimizi birer yazi ile karakola davet etseydik?...

Kacarlar miydi?

Ulkemizin basina bu arada cok mu buyuk tehlikeler acarlardi?

Yoksa bu arada bir ihtilal mi olurdu?

***

Haksiz yere tutuklanan herhangi bir vatandasimizin hakkini aramak icin ortaya cikaniniz var mi?

Elinde pankartlarla, arkadasinin karakola alinmasini protesto eden biriniz ?

Olmadik bir nedenle dayak yedigini gordugunuz bir tinerci icin gogsunuzu araya koydugunuz olmus muydu?

***

Biloxi, Mississippi'de bir profosorun universitede ki odasinin duvarinda bir yazi okumustum. Cok zaman once...

" Sokak cocuklarinin arkalarina dustuler... Bana ne dedim. Zencilerin arkalarindaydilar... Beni ilgilendirmez, diye dusundum... Yahudileri kovaliyorlardi... Tinmadim bile...

Benim arkama dustuler... Geriye donup baktim... Yapa yanlizim!...."

***

Insanlara, insanlarimiza, vatandasimiza, vatandasimiz olmayana; insan gibi davranmayi ogrenmek zorundayiz...

Yoksa; nerede, hangi makamda ve kim olursak olalim, gelecek icin urpermeden yasamayi beceremiyecegiz...

Yarin;

eski cumhurbaskanlarini, eski basbakanlari, eski Anayasa Mahkemesi uyelerini, eski savcilari, eski hakimleri... kulpuna getirip tutuklayacaklari gunu bekleyen birilerinin var oldugunu hepimiz biliyoruz...

Simdiden;

Gorevlerinin basinda olan yetkililerimiz;

Insanimizin en temel hak ve ozgurlukleri icin mucadeleye baslamadiklari surece,

hicbirimiz garanti altinda değiliz...

***

Kokmasina kokuyoruz da;

Curumeden onlem almazsak,

Vay halimize!...

Vay halinize!...





 

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..