Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '15

 
Kategori
İlişkiler
 

Kol saati

Kol saati
 

15:43


''Zaman su gibi akıp geçiyor, ömür bir bir bitiyor.'' diyorlar. Durduk yere felsefe yaptıran cümleler bunlar.

Hangi zaman, ne zamanı, neyin ömrü, geçen ne, biten ne?

Alın işte, böyle bir cümleden kaç tane soru çıkıyor.

Duymazdan gelip geçtiğim cümleler var benim bunlar gibi. Eee, n'apalım yani, ömür bitiyorsa? Çok mu korkuyorsunuz ölümden? Çok mu özlediniz, boşa geçen zamanlarınızı? Ömür bitiyormuş...

...

Ne için yaratıldınız? İmtihanınız neydi? Ne kadar emek verdiniz sınavı kazanmak için? Önce bunu düşünün.

...

Şimdi nefes alabiliyorsak, imtihan bitmemiş demektir. Bu satırları yazabiliyorsam, yaşıyorum demektir; okuyabiliyorsanız hayattasınız demektir.

Zamanın önemi yok benim için. Günü, ayı ,yılı, bayramı, seyranı pek bir anlam ifade etmiyor. Zamanla işim yok çünkü. Uyuduğum saat - uyandığım saat, nöbeti teslim alan asker gibi. Bir bakmışım, tan yeri ağarmadan uyanmışım; gökyüzünü seyreder olmuşum. Bir bakmışım, gündüzün ortasında yorgunluk üzerime çökmüş, başımı bileğimin üzerine koymuşum. Bir bakıma ''zaman geçmiş''yani.

Bir de;

Aslında, ben saat sevmiyorum. Çünkü, çok sevdiğim saatim iki kez durmuştu. Başka saati de bileğime yakıştıramadım hiç.

İlki, Eyüp Sultan'da; iftardan sonra, tam yatsı ezanı okunurken... Çok üzülmüştüm. ''Güzelim saatim, göz nuru saatim, neden durdun?'' dedim. O bana çok özel bir hediyeydi, yeni yaşıma girmeye yakın. Bir süre sonra, tekrar çalışmaya başladı. O kadar sevinmiştim ki, sevincimi kimselere anlatmadım. Söz vermiştim kendi kendime. Ama bir gün geldi ve saatim ikinci kez durdu. Bu kez, Süleymaniye Camii'nin ortancalarla dolu arka bahçesinde. 15:43'tü saat, hiç unutmam... Takılı kaldı öylece. ''Zaman durdu'' derler ya, işte öyle bir şeydi...

''Saat için bu kadar takılma.'' dediler. Takılmadım ben de. Çünkü, saat 15:43'tü hala.

 

Ben geçmişe takılmam; sadece, saatim iki kez durdu. Bir daha da, zamanla işim olmadı hiç...

Kol saatleri ise, vitrinleri süsleyen şaşalı görüntülerden öteye gitmedi bende, o günden sonra...

https://www.youtube.com/watch?v=ELak9aZDUSc

.

 
Toplam blog
: 70
: 689
Kayıt tarihi
: 08.10.14
 
 

YTÜ, Kimya Yüksek Mühendisi... Kağıtlar yetmiyor yazmaya... "Daha bitmedi! ..