Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '10

 
Kategori
Futbol
 

Kolayı herkes yapar, önemli olan zoru başarmak

Kolayı herkes yapar, önemli olan zoru başarmak
 

Fenerbahçe nereye koşuyor, başarısız olmuş bir futbolcudan kurtulmanın tek yolu sözleşmesinin süresini mi uzatmak? Fenerbahçe yönetimi Guizanın sözleşme süresini uzatmayı düşünüyormuş. Herkes bunlar ne yapıyor diyebilir ama yönetim kendini kurtarmaya çalışıyor.

Neden mi? 2 sene sonra Guiza Tuncay gibi elini kolunu sallaya sallaya gider yönetim de bir şey yapamaz. Yönetim; bunu engellemek için, süreyi uzatıp bu arada iyi bir fiyata satıp, parasını kurtarmayı düşünüyor. Neden böyle bir şeylere muhtaç kalıyoruz? Bu oyuncu transfer edilirken akıllar neredeydi?

Televizyondan, kasetten izlemeyle adam alınmaz! Ayrıca “Transferi Yönetim Yapmaz, Teknik Kadro” yapar. Burada yönetimin teknik heyete kesin bir güveni lazım… Güvenecek.. “Git Sen Oyuncunu Al Takımını Kur, Ben de Parayı Veririm” diyecek teknik heyete güvenmez böyle transfer yaparsan parayı kurtarmak için atmadığın takla kalmaz.

Dün akşam Barcelona maçını izledim. Hayran kaldım neye mi? Hemen aklınıza futbola diyeceğimi zannediyorsunuz tabi futbolları çok güzel hani derler ya şiir gibi futbol oynuyorlar aynen öyle ama beni asıl hayran bırakan şey alt yapıdan gelip son dakikada oyuna Bojan Krkic giriyor daha doğru dürüst ısınmadan oyuna adapte olup bir de gol atıyor büyük başarı, oyuncular arasında uyum harika, peki neden biz de olmuyor? Bunu yapanların bizden ne fazlası var? Biz de sadece Brezilyalılar var hala anlaşma sorunları yaşıyorlar ama adamlarda her türden insan var ama akşam ki uyuma bakın! hayran kaldım. Bir an için oynayan takımın Fenerbahçe olmasını diledim. Ama nerede…

Yönetim, teknik direktör ve futbolcu seçimlerindeki kafa yapımızı değiştirmemiz lazım, belki o zaman…

Ben futbol oynayan bir takım istiyorum. Fenerbahçe böyle bir takım değil, bir gol atıp defansa çekilen takım olmaz. Bu küçük düşünceler Fenerbahçeyi bir yere götürmez. Size bir örnek vereceğim.

Yıllar önce İzlanda ile karşılaşıyoruz. 5-0 yendik sözüm ona spiker o zamanın milli takımlar teknik direktörü Fatih TERİM’e soruyor? “5 gol çok değil mi?” diye… Fatih TERİM cevap veriyor “Niye çok olsun İngiltere bize 8 atarken çok mu diye düşünüyor muydu? aslında güzel bir cevap da hepimiz böyle düşünmeliyiz ayrıca böyle basit bir soruyu da sormayacaksın… Anlatmaya çalıştığım şey, “Hücum futbolu oynayacak defansla bir yere gidilmez” Bu; defans yapmayacaksın! anlamına gelmiyor. Barcelona nasıl yapıyorsa bizim de yapmamız lazım bunu yapmak için hiçbir şeyimiz eksik değil, onlar nasıl başardıysa bizde öyle başarırız.

 
Toplam blog
: 110
: 706
Kayıt tarihi
: 27.02.10
 
 

Gülhane Askeri Tıp Akademisinden Bilgisayar Operatörü olarak çalışıp emekli oldum. Evli ve 2 çocu..