Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '13

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kolestrol haplarını çöpe atalım.

Kolestrol haplarını çöpe atalım.
 

Biraz evvel okuduğum bir araştırmayı sizlerle paylaşmadan geçemedim. Konu hepimizi çok yakından ilgilendiriyor. Dünyaca ünlü Kolestrol uzmanı Philippe Even  Kötü Kolestrolün ilaç endüstirinin ürettiği bir yalan olduğunu ve son 15 yılda İlaç şirketlerinin bu yalanla 300 milyar dolar kazandığını belirtiyor bu araştırmada.

Geçmişte Fransa'nın en ünlü tıp fakültesi olarak bilinen Necker'de yıllar boyu dekanlık yapmış olan ve şu anda Necker Tıp Enstitüsünü yöneten Prof  Even , 23 şubatta Fransa'da piyasaya çıkacak olan 'Kolestrol Hakkında Gerçek' adlı kitabı ile önümüzdeki günlerde tıp dünyasında büyük tartışmalar , şaşkınlıklar yaratacak gibi gözüküyor.

Prof. Even kitabında Kolestrolün kesinlikle sanıldığı gibi insan sağlığı için zararlı olmadığını, damarları tıkamadığını, kalıtsal ve aşırı olanlar dışındakilerin ölüme yol açmadığını tam tersine vücut için gerekli olduğunu savunuyor. Prof.Even Kötü Kolestrol diye bir kavram olmadığını ve bunun ilaç endüstrisinin yarattığı koca bir yalan olduğunu söylüyor. Bu arada Profesör, Kolestrolun zararları üzerine bilimsel makalelere imza atan bilim adamlarının  da İlaç endüstrisine hizmet ettiğini iddia ediyor.

Profesör Even'in ifadelerini bu haftaki sayısında kapak yapan Fransız Le Nouvel Observateur dergisi konu hakkında  'Bu adam ya çılgın ya da tüm ilaç tarihinin en büyük teşhis hatası ile karşı karşıyayız 'yorumunda bulundu.

Kolestrolün sağlığa zararlı olmadığı tezi sadece Profesör Even tarafından değil dünya genelinde ilaç endüstrisinden bağımsız çalışan çok sayıda bilim insanı tarafından da savunuluyor. Bu bilim insanları 2002 yılında 'Kolestrol Şüphecileri' adı altında dünya genelinde birlik kurmuşlar.

Bütün bu açıklamaları okuduktan sonra ben bu bilim insanlarından daha mı iyi bileceğim diye düşündüm ve gidip dolapta bana ve eşime ait ne kadar kolestrol ilacı varsa çöpe attım. Kendime bol tereyağlı iki yumurta kırdım ve yedim.

  Ölmem değilmi.......

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..