Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Koluma Girmenizi Öneririm

Koluma Girmenizi Öneririm
 

Salih Arıkan


Karşıdan karşıya geçme dışında kimseden yardım istemiyorum. O da gerekli düzenleme yapılmadığı için. Sesli sinyalizasyon sistemleri olmadığı için birilerinden yardım istiyoruz.

Bazen kibarca yardımcı olmamızı ister misiniz sizi gideceğiniz yere kadar götüreyim diyenleri ret etmiyorum. Bazen yolda sohbet ediyoruz bu sayede güzel dostluklarda kuruluyor. Bazıları elimden tutmak istiyor.

Ben elimden tutulmasını sevmiyorum. Benim elimden tutacak kişi bir daha bırakmamak şartıyla tutanlar olabilir. Onun dışında elimden kadın erkek fark etmez tutulmasını sevmem.

Bağımsız hareket kurallarına göre iki yöntem var. Birincisi görmeyenler rehberin üç adım gerisinde duracak şekilde kola girmesi. İkinci görüş kola girmenin bağımlı bir ilişki biçimi olduğunu söyler ve asla kola girilmemesini öğütler dirsek temasıyla yürümek gerekir der.

Bazen hanımefendiler de yardımcı oluyor. Ben kolumuza girmesini söylüyorum. O da kola girmeden yanımızda yürümeyi tercih ediyor. Biz de simetrik olarak yürüyemediğimiz için yanımızda yürüyene çarpabiliyoruz. O yüzden dirsek teması yâ da kola girerek görmeyene rehberlik etmekte fayda var. Tabi yardım istiyorsa tek başına gitmeyi tercih edebilir.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..