Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Mizah
 

Komik olunmaz, doğulur

Komik olunmaz, doğulur
 

Bugünkü Milliyet'te, Bahar Atakan'nın, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Bilgi Edinme Birimi'ne" gelen sorularla ilgili haberini okudum. Sonra, bir kaç satırlık komik bir hikaye yazmak için, tükettiğim onca saati düşündüm. Adı geçen haberi okuduktan sonra şu karara vardım: " Komik olunmaz, doğulur!"

İşte bir delikanlımızın dersaneye giden kız arkadaşını görebilmek için Milli Eğitim Bakanlığı'ndan talebi:

"Kız arkadaşım için:
Saçma gelebilir ama şansımı denemek istiyorum. ... ilçesinde dershanede kız arkadaşım eğitim görüyor ve ben İstanbul'dayım göremiyorum. Ayrıca babası dershaneden alıp bırakıyor. Görmeye gideceğim, babası var, tatsız şeyler olacaktır. Şunu istiyorum sadece bir günlüğüne o dershanede eğitim kalitesini ölçmek veya rapor düzenlemek (umudumu hâlâ yitirmedim, sadece ölüm beni bulana kadar)."

Bu da uzun saçlı olmak istediği halde, yasaktan dolayı saç uzatamayan gencimizin, Bakanlığa karşı yaptığı savunma:

"MEB'e bağlı bir okulda okumaktayım ve asla saç uzatmak için izin verilmemiştir. Zamanında bütün kültürlerimizi İsviçre'den almışızdır. Peki bu arada saç uzatmaya neden izin verilmemiştir? Peygamber (S.A.V) efendimizin de saçlarını uzattığını biliriz. Bu yüzden bu olay kıl, tüy, yündür bence sadece boş iş yani..."

Bu mesele benim çözemeyeceğim kadar karışık. Mahkeme kararıyla ismin değişebileceğine inanırım da cismin değişebileceğine takılırım. Bir mahkeme, bir şahsın cinsiyetini değiştirebiri mi? Belki kanıtlanmış cinsiyeti onaylar. Neyse, bu vatandaşımız Bakanlıktan, diplomasının da kendisi gibi cinsiyetinin değiştirilmesini istemiş.Okuyun:

"Sayın Yetkili... Mahkeme kararı ile erkek olan cinsiyetim kadın olarak değişmiştir. Bu nedenle buna göre diplomamın yenilenerek tarafıma gönderilmesini ve bu konuda tarafıma bilgi verilmesini istiyorum."

Bunları okuyunca, ya biz komikliği ciddiyet sanıyoruz, ya da ciddiyeti komikleştiriyoruz diye düşündüm. Olsun, ikisi de güzel!

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..