Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kompleks Bilimler, Kaos ve Kuantum Felsefesi

Kompleks Bilimler, Kaos ve Kuantum Felsefesi
 

Hayata, insana, organizasyona, sistemlere bütüncül bakmak 21. yüzyılda önemli ve gerekli hale geliyor. Disiplinler arası ve disiplinler ötesi çalışmalar artıyor. İnsanı ve sosyal sistemleri çözümlemek için çok boyutlu ve sistemci modeller kuruluyor.

Kuantum, kaos ve karmaşıklık kavramları gelecekte de sosyal bilimlere ve yönetim bilimlerine damgasını vuracak. Organizasyonlar ve yöneticiler kompleks bilimleri strateji üretmede ve değişimi yönetmede yoğun olarak kullanacaklar. Belirsizliğin, değişimin ve hızın artması kompleks bilimlere olan ihtiyacı arttıracak.

Organizasyonların değişim ve gelişim birimleri kuantum, kaos ve karmaşıklık ilkelerinden ve modellerinden yararlanacaklar. Organizasyonlar DAKES olarak incelenecek ve ele alınacak. DAKES: Dinamik Açık Kompleks Esnek Sistemler.

Emergence, strange attractor, trophic cascade, panarchy, bifurcation, tipping point, fractals, edge of chaos gibi kavramlar ve bu kavramların Türkçe karşılıkları profesyonel yaşama ve günlük hayatımıza dahi girebilecek. Kompleks ve dinamik insan sistemlerinde sosyal değişim, devinim, dönüşüm, ve oluşumları anlamak önem kazanacak. Panarşi gibi disiplinler ötesi yeni modeller hayatımıza girecek.

Tavsiyemiz: Sistem bilimleri, kompleks bilimler, kaos teorisi ve Quantum Fiziği konusunda okuyun. Okuduklarınız size bambaşka bir düşünme perspektifi sunacak.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..