Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Komplo teorisi (Kanlı Kürdistan)

Komplo teorisi (Kanlı Kürdistan)
 

Acaba 2. AKP iktidarı, ABD'nin, büyük ortadoğu projesinin son yapı taşını yerine oturtmak için kurguladığı bir düzenek olabilir mi? Gelin 23 yıl geriye gidelip eski bir hikayeyi gündeme getirelim...
1984 yılında Gaziantep'te bir ihracat firmasına sahiptim. İşler iyi gidiyordu ve Amerika kıtasına kadar mal satıyordum. Sürekli çalıştığım ABD merkezli deniz taşımacılığı firması bana bir adet dünya deniz yolları haritası gönderdi ve geldiği gün ofisimin duvarına astım. Kocaman, gösterişli, parlak ve rengarenk bir haritaydı...
Yaklaşık bir ay kadar sonra farkettim, haritada Güneydoğu Anadolu Bölgesi, Kuzey Irak'la birleştirilerek yeni bir ülke eklenmişti ; Kürdistan.
Çok şaşırdığımı inkar edemem. İlk tavrım haritayı söküp atmak yönünde oldu fakat birkaç dakika düşündükten sonra kırmızı renkli bir markör kalemle haritayı düzelterek duvarımı süslemeye devam etmesinin daha güzel olacağı kararına vardım ve öyle de yaptım.
Sözkonusu firmaya gönderdiğim kısa bir faks mesajı ile gerçeğin bu olmadığını ve hatanın acilen düzeltilmesi gerektiğini bildirdim. Cevap çok mantıklıydı ; "Firmamız haritalar üzerinde değişiklik yapamaz. Ülkemizdeki haritalardan sorumlu bölümlerden isteriz ve onlar da gönderir". (Yorumsuz)
ABD'nin politikası gereği tavşana kaç, tazıya tut dediğini biliyoruz. Menfaati için "anasını bile satar" yakıştırması bu tür durumlarda halk arasında sıkça kullanılan bir deyiştir. Fakat ben etik açıdan uygun olmadığı için bu tarz bir benzetme yapmıyorum.
İkinci AKP iktidarı sonrası tırmanan terör eylemleri ve Kuzey Irak çıkartması senaryoları kafamı çok karıştırdı ve kendimce bir komplo teorisi ürettim. Bu teoriye göre ;
ABD yönetiminin Kürdistan'ı kurmak için en son ihtiyaç duyacağı girişim bol kanlı bir savaştır fakat ben böyle bir ihtimali minik denecek kadar küçük buluyorum. Hernekadar bizler -Türkler- millet olarak kendi içimizde birbirimizi paralasak da dışardan gelecek bir saldırıya karşı tekvücut olmayı iyi biliriz. Çünkü savaşmak bizim ruhumuzda ve genlerimizde var.
Eğer savaş çıkacaksa kim çıkaracak? Bu şartlarda biz çıkarıyoruz gibi görünüyor. O zaman ABD'nin ekmeğine yağ süreceğiz ve bizi terörislerin peşinden yolarken, Barzani ile Talabani'yi de bizim peşimize takacak ve bir taşla birkaç kuş birden vurmuş olacak. Türkiye bir anda kendini büyük bir milletler savaşının içinde bulurken Kürdistan'ın kurulması için gereken ilk koşul yerine gelecek. 5-10 yıl sürecek bir savaşın ülkemizi ekonomik ve sosyal açıdan ne hale düşüreceğini düşünmek bile korkunçtur. Ayrıca ABD arkamızdan Ermenistan ve Yunanistan'ı hangi sıra ile başımıza sarar bilemeyiz?
Tabii bu arada tüm taraflara da uzun vadeli bonolar karşılığı durmaksızın silah ve mühimmat satacağı gerçeğini de hatırlatırım. Beni daha iyi anlamaları açısındani izlemeyenlere "Savaş Tanrısı" filmini izlemelerini tavsiye ederim.
Yazdıklarım herhangi bir fikri veya siyasi görüşü yermek veya övmek amaçlı olmadığı gibi Kuzey Irak operasyonu ile ilgili kişisel görüşlemi de yansıtmaz. Tamamen tarafımdan üretilmiş bir komplo teorisidir...

 
Toplam blog
: 30
: 4628
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

1968 yılı Ocak ayında Bursa'da doğdum. Çiftçi bir babanın iki erkek çocuğundan biriyim. Askerliğim..