Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Komplo ve komplo teorisi

Komplo ve komplo teorisi
 

I

Komplo ve komplo teorisi hakkında bir yazı yazmaya başladığımda bir cümle yazdım ve gerisi gelmedi. Ben de sözlük desteği aldım.

II

“Komplo” sözcüğü için TDK sözlüğüne baktım (www.tdk.gov.tr):

komplo
isim (ko'mplo, l ince okunur) Fransızca complot

Düzen:
"Komplo keşfedilerek isyanın önü alınmıştır."- F. R. Atay.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller

komplo hazırlamak
komplo kurbanı olmak
komplo kurmak
komploya kurban gitmek

Birleşik Sözler

komplo kurbanı
komplo teorisi

III

“Komplo teorisi” sözü için TDK sözlüğüne baktım:

komplo teorisi
isim

Bir kimse, kuruluş veya ülkeye karşı gizlice, zarar verici tuzak kurulduğu varsayımına dayanan düşüncelerin tümü:
"Komplo teorisi geliştirmeye çalışmıyoruz, zaten bir komplonun içindeyiz."- A. Ümit.

IV

Komplo ve komplo teorisi hakkına bu yazı için yazdığım tek cümle:

“Komplo hazırlamak için vasat bir zeka düzeyi yeterlidir, bilgili olmak da gerekmez oysa komplo teorisi hazırlamak için iyi bir zeka ve birikime gerek vardır.”

Ankara, 11-13 Aralık 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..