Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '13

 
Kategori
Komşuluk
 

Komşum evimi sattıracak” satmayın, site olarak onun evini siz alabiirsiniz

“32 yaşında bir kadınım. Eşimden boşandıktan sonra iki çocuğumla yaşamaya başladık.

Büyük bir sitede oturuyoruz. Buraya taşındığımızdan bu yana üst komşum bize hayatı zehir etti.

Gece yarılarına kadar gürültü yapıyorlar ve müziği sonuna kadar açıyorlar. Birkaç akşamda bir geceleri alem yapıyorlar. Sabahlara kadar zıplıyorlar.

Defalarca uyardım. ‘Çocuklarım okula gidiyor, lütfen yapmayın,’ dedim. Ancak anlatamadım.

Ben ne zaman uyarmaya kalksam karşılığımda küfür ve hakaretlerle karşılaştım. Artık evimi satıp gitmekten başka çarem kalmadı. Lütfen bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, sizi çok iyi anlıyorum. Bir insanın evinde huzurla yaşaması çok önemli… Ama siz evinizi satmaktan vazgeçin. Sizi koruyan yasalar var.

işte yapılabilecekler:

*İlk iş olarak size yönelik hakaretler nedeniyle Cumhuriyet Savcılığına şikayet dilekçesi vermelisiniz.

***

Bunların dışında neler yapabilirsiniz?

*Yöneticinizden kat malikleri kurulunu toplamasını talep edin.

*Toplantıda bu daire sahibini durdurabilmek için Kat Malikleri Kanununun tanıdığı hakları dikkate alarak kararlar alın.

*Alacağınız kararlara göre mahkemeye başvurarak bu kişinin uyarılmasını talep edebilirsiniz.

*Mahkeme tarafından uyarılmasına rağmen bu daire sahibinin aynı hareketleri devam ederse bu defa idari para cezası ödemek zorunda kalacaktır.

*Ayrıca bu kişi yasalara aykırı hareketlerinden vazgeçmezse alacağınız karar doğrultunda, mahkemeye başvurarak dairesinin mülkiyet hakkının kat maliklerine yani siz diğer daire sahiplerine devrini talep edebilirsiniz.

Mahkeme talebi uygun görür ve karar verirse dairenin bedelini bankaya yatırıp mülkiyet hakkını devir alarak bu komşudan kurtulabilirsiniz.

*Bunların dışında bu komşunuzu, gürültü yapması nedeniyle kabahatler Kanununa göre de şikayet edebilirsiniz.

*Ayrıca size çektirdiklerinden dolayı tazminat davası açma hakkınız da vardır.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..