Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '14

 
Kategori
Turizm
 

Konaklama işletmelerinde yönetim becerisi

Devlet, Şirket, İşletme, Site, Futbol Takımı vs. hangi boyutta olursa olsun bu örgütlerde başarı veya başarısızlığının birinci etkeni “YÖNETMEK” tir.

Ülkemizde örgüt yönetmenin önemi gereği gibi anlaşılmadığından özellikle başarısızlık hallerinde başarısızlığın nedeni olarak çeşitli bahaneler üretilmekte, yönetim sorumluluğu arka plana itilmekte, yok sayılmaktadır. Yönetimi derinliğine incelediğimizde iki ana unsurunun ön plana çıktığı görülür. Birinci unsur örgütün yönetim modeli, ikinci unsur ise yöneticinin tipi/modelidir.                                         

Örgütün yönetim modelinde iki önemli görüntü ortaya çıkar. Bunlardan birincisi katı bir yönetim sistemini içeren, yukarıdan aşağıya hiyerarşik organizasyon yapı ve teknik konuların olmazsa olmaz konular olarak ele alındığı, üst kademelerin emrettiği, alt kademelerin verilen emirleri yerine getirdiği mühendislik yönetim modelidir. İkincisi ise tutum, davranış, ihtiyaç, zevkler gibi insani konuları yani insan faktörünü öne çıkaran, müşteriyi memnun eden, çalışanı motive eden sistemlerin kurulduğu hızlı hareket eden ve karar alabilen, çağdaş ve birinci yönetim modeline göre esnek diyebileceğimiz tarzda psikoloji ve felsefeyi öne çıkaran yalın yönetim modelidir.

Konumuz konaklama işletmeleri olduğu için konaklama işletmelerinin kendilerine has yapılarını incelediğimizde bu işletmelerde üretim ve hizmet sürecinde insan faktörünün öne çıktığı görülür. Hizmet alanın ve hizmet verenin insan olduğu, bu işlemin 24 saat aralıksız sürdüğü, bu nedenle de işletmenin özel yapısişletmelerinin insan faktörünü yani müşteri memnuniyetini, çalışanın motivasyonunu önemseyen psikoloji ve felsefeyi öne çıkaran yalın yönetim modelini uygulamak işletmenin doğası gereği kabul edilmelidir.

Her ticari kuruluş gibi konaklama işletmeleri de hedef ve politikalarını kazanmak üzerine yapar. Ancak görülmektedir ki ülkemiz genelinde konaklama işletmelerinin kazanmak için yaptıkları hedefler ve uyguladıkları politikalar ile rekabet, verim ve karlılık boyutlarında doyurucu sonuçlar alınamamaktadır. Doyurucu sonuç alınamaması durumunun incelenmesinde çağdaş yönetim anlayışı olarak kabul edilen insan odaklı(müşteri memnuniyeti ve çalışan motivasyonunu sağlayan), psikolojiyi ve felsefeyi öne çıkaran yalın yönetim anlayışı ile yönetilmediği katı hiyerarşik yönetim modeli olan mühendis yönetim modelini ısrarla tercih ettiği ve bu yaklaşımla yönetildikleri için çalışanlarınca standardı yüksek ürün ve hizmet üretimi sağlayamadığı sonuçları ortaya çıkmaktadır.        

 
Toplam blog
: 11
: 853
Kayıt tarihi
: 21.10.14
 
 

1962 Ankara doğumluyum. İlk,orta ve liseyi Ankara'da okudum.  Ç.Ü Turizm işletmeciliği ve Otelcil..