Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Konfiçyüs ve Japonya'da eğitim

Konfiçyüs ve Japonya'da eğitim
 

Japonya'da eğitim konfiçyüs'ün felsefesine dayanmaktadır. Konfiçyüs bundan yaklaşık 2400 yıl önce yaşamış ve dünyayı değiştireceğine inanarak yola çıkmıştır. japonya'nın eğitiminin temelini oluşturmaktadır.

Konfiçyus'a sormuşlar ülkenin idaresi sana verilse ne yapardın? Konfiçyüs'ün cevabı"dilini geliştirirdim"demiş.

-Kimin haklı olduğunu tartışmayın neyin doğru olduğuna karar verin.

Karanlığa küfredeceğine bir mum yak.

-Bir ülkenin doğru yönetilip yönetilmediğiniahlak açısından yücelip yücelmediğini anlamak mı istiyorsunuz?o ülkenin musikisini dinleyin.

-Gülümsemeler bulaşıcısır.onada bulaştırın.

-Birlikte kitap okuyun, elele tutuşun ve birlikte yürüyüşe çıkın.

-Bir insanı doyurmak istiyorsanız ona hergün balık vermeyin; ona balık tutmayı öğretin.....

-Bazı insanlara bir şey öğretmenin en iyi yolunun bunu örneklerle göstermektir.

Açlık, ilaçların padişahıdır.hekimler niye perhiz verir bir düşünün.

-Alnını ne kadar dik tutarsan yere o kadar sağlam basarsın.

-Düşünme olmaksızın öğrenme emek kaybıdır. Öğrenme olmaksızın düşünme tehlikelidir.

-Yanlış yapmak bir şey değildir, yanlışını unutmak kötüdür.

-Dil kusurlu olursa , kelimeler düşünceyi iyi nlatamazsa yapılması gerekenler doğru yapılmaz.

-Çoğu insan zihninde olduğu kadar mutludur.

Ne duyduysam unuttum, ne görürsem hatırlarım. ne yaparsam anlarım. (eğitimde duyu organlarının tümünün kullanılmasının tanımı.yani deneyin önemi anlatılmış.)

-Elmas, nasıl yontulmadan kusursuz olmazsa ; insanda acı çekmeden olgunlaşmaz.

Aslında Konfiçyus'un bir örnek teşkil etmesi büyük önem taşır. Eğitimde yardım sever, iyi niyetli, insan sever kişilerin felsefelerinin ve yaşamlarının büyük önemi vardır. Konfiçyus'un düşüncelerinin batıdan farkı herkes herşeye ulaşabilecek yapıya sahip olunduğu inancı var .Yeter ki istekli olunsun. Japonya'da eğitime halkın çok önem verdiği görülüyor. 14.yüzyılda halkın çabası ile okul sayıları artmış erkeklerin%45 kızların%10 okula gitmiştir.

Konfiçyu M.Ö 551-449 da insanı anlamaya çalışmış ve dünyayı değiştireceğine inanmıştır. Araştırma, bulmaya çalışmaya, objektif olmaya fikir üretmeye önem vermiş. japonlar 14.yüzyıldainsanı tanıma şansına sahip olmuşlardır. Paradan çok insanla ilgilenilmiş, eğitimle ilgilenilmiş. Emperyalist olmadan başarılabileceklerini dünyaya kanıtlamışlardır.

Japonya'da yılda bir kişiye 25 kitap düşüyor. Türkiye'de yılda 6 kişiye bir kitap düşüyor.Anaokuluna giden çocuk oranı %92 dir, anaokulu zorunlu değildir.

Eğitim de özel, yerel, belediyeler olmak üzere üç kısımdan oluşuyor. halk arasında eğitimi sahiplenme fikri gerçekleşmiş.Eğitim sadece devletin yapabileceği bir unsur olsaydı Rusya yıkılmazdı. Tüm dünya yardımlaşmanın, paylaşmanın ve ortak unsurlara gücümüz yettiğince el uzatmanın öneminin farkına varmıştır. Japonya paylaşmayı ve sahip çıkmayı çok iyi öğrenmiştir. Başarılarının büyük kısmını buna ve eğitime verdikleri öneme sahip olduklarına inanıyorum.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..