Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '10

 
Kategori
Kitap
 

Konuğumdan, Güneydoğu Anadolu Sevdası

Konuğumdan, Güneydoğu Anadolu Sevdası
 

Kapak


<ı>Ünal Şöhret DİRLİK

<ı>Eğitimci yazar-Fethiye

<ı>***

Muhsin Durucan Telefonda: “<ı>Kitapları hangi adrese göndereyim” dedi. Ben de gündüzleri en az altı saat çalıştığım, haftada bir gün kültür komisyonundaki arkadaşlarla toplantı yaptığımız kısaca “FETAV”’ı adres olarak verdim.

Kitaplardan birisi Recai Şahin’e verilmek üzere imzalı kargoyla iki adet geldi. Güzel sözlerle kitabı bize armağan ettiğini yazıyordu. Adıma gönderilen kitabı çantama koydum, eve getirdim. Öbürünü de FETAV’daki kitaplığa koydum. Dış ülkelerde çalışan ve yabancı dilde kitaplarının basıldığını söyleyen bir arkadaşımız vardı. “Ben Dalyan’a tatile gidiyorum” deyip Fetav kitaplığında bulunan ve ekserisi benim yayınladığım kitapları çantasına koymuş, Recai Şahin’e armağan gelen kitap dâhil alıp gitmiş.Bu yazıyı yazdıktan sonra bana gelen kitabı Recai Şahin’e, İncir köy’e göndereceğim ve “gelirse değişiriz” diye bir not ekleyeceğim.

*

Eğitimci, şair, yazar Muhsin Durucan’ın yeni kitabı da gezi yazılarından oluşmuştur. Adı: “Güneydoğu Anadolu Sevdası” . Bu konuda bazı yazılarını Milliyet Blog’da takip ettim, bu geziler ve kitap hakkında yazılar yazdım. Gezmeye de yazmaya da çok meraklı Durucan.

Anadolu’da çalışırken İl tanıtan kitapla başlayıp Bir Sevdadır Balkanlar adlı ilgili gezi kitabıyla devam etti. Şimdi de Güneydoğu’nun elden düşürülmeyecek bir kitabı var. Yeni, fırından yeni çıkmış ekmek gibi, simit gibi kokuyor. Eskiler böyle yeni kitapları tanıtırken “<ı>mürekkep kokusu üzerinde daha” derlerdi. Durucan’ın bu kitabı, Hasankeyf görüntüsüyle çok güzel bir kapak ve özenilerek çekilmiş fotoğraflarla desteklenmiş. Göz doyurucu, gönül okşayan görünümü var. Yapıtlarının sayısı düzineyi buldu.

*

Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Batman ve Diyarbakır illeri çarpıcı bir güzellikte anlatılıyor birinci bölümde. İkinci bölümdeki başlıklar: Güneydoğu Anadolu Gezisi, Folklorik Şiir, Birlik (Şiir), Edebiyatımızda İlkler, Özgeçmiş, Birkaç Yazar Dostlarımdan Birkaç Satır ve Kaynakça bölümleri var. Üçüncü bölüm; kitabın en can alıcı yeri. Birbirinden güzel Güneydoğu Anadolu yöresinin renkli fotoğrafları var. Fotoğraf daha bir çekici kılıyor. Durucan fotoğraftan çok yararlanmış kitabında. Güzel de olmuş hani!

Yazar Dostlarımdan Birkaç satır Bölümünde: Abece sıralamasına göre Abdülkadir Güler, Cahit Külebi, Ertan Sezer, Gürşen Kafkas, Hüseyin Erkan, Metin Koca, Musa Dinç, Müzeyyen Hançerci, Recep Bozkurt ve benim bu kitap için yazdıklarımdan çarpıcı tümcelere yer verilmiş. Arka kapak; yazısı Recai Şahin’den.

Durucan, durmak bilmiyor. İyi de ediyor. Elinden geldiğince kültürümüze hizmet ediyor. Eğitimcinin görevinin emekli olunca bitmeyeceğini kanıtlıyor. Ona ulaşınız lütfen, bu güzel kitap kaçmaz, ya da kaçırılmaz okunur. Durucan’ı candan kutluyorum. Kitap başta da anlattığım gibi vaktinde ulaştı, ama bir densizlik yüzünden sevgili dostum Recai Şahin’e ulaşamadı.

İletişim için ( Muhsin Durucan P.K. No: 116 / Kadıköy-İstanbul adresiyle haberleşebilirsiz.

Ya da: muhsindurucan@ hotmail.com verilebilir.)

Güneydoğu Anadolu için kitabın altıncı sayfasında Durucan bir akrostiş kaleme almış. Onu candan kutlayalım. Tebriklerimizi, selamlarımızla bir edip İstanbul’a gönderelim.

Akrostiş

<ı>G<ı>üneydoğu Anadolu

<ı>Ü<ı>zerinde İpek yolu

<ı>N<ı>ice şehit, Antep Gazi

<ı>E<ı>rdem oldu dizi dizi

<ı>Y<ı>er yer yapı Şanlıurfa

<ı>D<ı>oğru oku, sayfa sayfa

<ı>O<ı>rada kelaynak kuşu

<ı>G<ı>örünür iniş, yokuşu

<ı>U<ı>mutla coşkuyla Mardin

<ı>A<ı>nla ki Midyat’a geldin

<ı>N<ı>eden sonra Hasankeyf

<ı>A<ı>şağıya bakmak keyif

<ı>D<ı>urmaksızın batman yolu

<ı>O<ı>vası düz, petrol dolu

<ı>L<ı>ale, sümbül Gazi Parkı

<ı>U<ı>nutulmaz Diyar farkı.

Muhsin DURUCAN

*

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..