Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Konuşma İzne Tabi Değildir

İnsanlar konuşmak için sizden izin mi alacaklar ya da birileri konuşup diğerleri dinleyecek bunlar bana mantıklı gelmiyor, söyleyeceğim bir şey varsa konuşurum.

“Sen sus” yok öyle bir şey… Konuşana karşı yapabileceğin, dinlemezsin.

“Ya o zaman herkes konuşur, kimse kimseyi dinlemez”

Beni dinleyecek değil de sen kendini dinleteceksin… Kimsenin kimseyi dinleme mecburiyeti yok, isterse dinler.

Ben konuşamıyor muyum ama konuşmuyorum, baktım dinlemiyorlar. Konuşmanın/konuşanın da ölçüsü bu, dinletemiyorsan konuşmayacaksın. Ben şahsen özel bir talep olmadan konuşmuyorum çünkü ne zaman konuşmaya başlasam susturuluyorum, uyuyor ya da gidiyorlar.

Söyleyeceği bir şey olan kimsenin söylemesini engelleyemezsin…

Şimdilerde konuşma izne tabi… Sen konuşurken lafa giriyor, o terbiyesiz, ayrı. Susmuyor uzun ve sıkıcı konuşuyor, o da terbiyesizlik.

Konuşma dışarıdan ayarlanmaz, süresi bile “Size iki dakika söz veriyorum”

Davranışlar özgürdür malum, konuşma da bir davranış. Kötü davrananı ne yaparsın, uzaklaşırsın; kötü(bozuk) konuşanı da aynı şekilde dinlemezsin, yani konuşamazsın diyemezsin. Kişi bunun herkesin konuşabileceğini ama konuşması dinlenebilir olmadığı için böyle olduğunu bilecek.

Konuşamazsın diyor, konuşturmuyor; o zaman benim burada ne işim var? İzin falan söz konusu olmaz. Kişi kendi karar verir. Konuşma hakkımın olmadığı yerde bulunmam. Saygıdan ya da mecburiyetle dinleme de olmaz. Dinlemek istediğim kişi olursa dinlerim.

Konuşma izne tabi değildir ve büyük küçük herkes için geçerlidir bu. Programlı konuşmalarda bile söz hakkı vardır. Söz verilmez ve istenmez kalkar konuşursun. Konuşurken sözünün bitmesi beklenir.

Sen konuşamazsın ya da izinsiz konuşma gibi saçmalıklar demokrasinin ayıbıdır! Doğal yaşamda ve ilkel kabilelerde(eski zamanlarda) söyleyeceği olan konuşurdu. Şimdi insanlar konuşamıyorlar, lafı ağzına tıkıyorlar “Sen sus”

Bir de konuşma sadece birilerinin hakkı; yok çok biliyormuş da okumuşmuş da… Yok böyle bir şey, konuşmak dinleyeni olan herkesin hakkı. Benim dinleyenim yok, konuşmayı bilmediğimi söylediler, ne yapayım konuşmuyorum!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..