Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Konuşturma sanatı

Konuşturma sanatı
 

Sekiz yaşındaki oğlum 2 yıldır hafta sonları yüzmeye gidiyordu. Oldukçada başarılı idi. Sporla tanışıyordu. Spor yaparak deşarj oluyordu. Biz de, o da bu durumdan hoşnuttuk. Fakat son üç aydır çeşitli bahanelerle yüzmeye gitmeyi reddediyordu. Nedenini sorduğumda yanıt alamıyordum.

Bu arada okulunda düzenlenen 'çocuklarla iletişim kurma tekniği' adlı yedi hafta sürecek bir kursa katılmaya başladım.Kursun daha ilk haftasında idik ve öğrendiklerimi bana sıkıntı yaratan bu konuda kullanmayı denedim.

Kursta ilk olarak'KARŞINIZDAKİNİ KONUŞTURMAK İÇİN SORU SORMAYINIZ.'kuralını öğrendik oysa, ben üç aydır oğluma,

-Neden yüzmeye gitmiyorsun? diye soruyordum.O, Cumartesi sabahı yine kursa gitmemek için bahanelere başladığında, ilk kez soru ile değil kursta öğrendiğim gibi,

-Yüzmeye gitmek istemiyorsun, diye söze başladım.Başını kaldırıp, iri iri açtığı gözleri ile yüzüme baktı.Yüzünde daha ilk cümlenin farkını fark etmişcesine beliren ifade beni ürpertti.Kursta öğretilen, basitmiş gibi görünen bu bilgiler bu kadar mı etkiliydi? Neyse canım! Belkide ben öyle hissetmiştim..

-....

Oh oh iyi işte yine susuyordu.Kurs bile bu çocukta işe yaramıyordu işte.Öğrendiklerimi uygulamaya devam ettim.

-Evde kalmayı tercih ediyorsun.

-Evet....

Üçüncü cümleyi bulamadım.Böyle olunca 'karşınızdakine konuşması için süre tanıyınız'kuralına uyup mutfağa gittim.İki -üç dakika sonra peşimden geldi.

-Gitmiyorum, çünkü yüzme öğretmeni beni üzdü.

-Yüzme öğretmeni benim oğlumu üzmüş, dedim.

-Evet.Hani 23 Nisan'da 15 dakika geç gitmiştik ya.Geç kaldığım için beni 10 kez fazladan yüzdürdü.Yorulduğumu söyleyince, 'sen adam olmazsın!'diye bir 10 kez daha fazladan yüzdürdü..

Aman tanrım! Üç aydır ağzından bir tek kelime alamadığım çocuğum konuşmuştu.Hem de ne kolay! Peki, ikinci adımım ne olacaktı?

Yedi hafta süren kursa ilk gelen talebe hep ben oldum....


Evet karşımızdakini konuşturmak bir beceridir ama mutlaka öğrenilir.
 
Toplam blog
: 10
: 2626
Kayıt tarihi
: 07.02.08
 
 

13 sene önce de anne olmuştum ama daha 18 inde kucağımdaki bebeğin gerçek bir bebek olduğunun farkın..