Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Köpek sevmeyen insanlara güvenim olmaz.!

Köpek sevmeyen insanlara güvenim olmaz.!
 

Bi köpek sevmeyen insanlardan uzak tutmaya çalışırım kendimi, bi de egolu insanlardan.

Güvenmem köpek sevmeyen insanlara.

Hiç güvenim olmaz.

Ne alaka demeyin.

Çok alaka..

Köpek sevmek ayrıcalıktır. Altını çizelim bi kere bunun..

Köpekleri anlamak ancak onunla arkadaş olunduğunda anlaşılır. Zira onlardaki duyarlılık çok farklı çok bambaşka..

İnanın konuşma yeteneğine sahip olmuş olsalar, toplumdaki bir kesim insanlardan daha akıllı daha zeki oldukları söylenebilir..

'Sakın oraya oturma, akşam eve geldiğimde kontrol edeceğim, eğer tersini yaparsan cezalandıracağım seni' diye tembihleyin, akşam eve geldiğinizde, köpeğinize karşı önceden kötü davranışlarda bulunmadıysanız söylediklerinizi yerine getirecektir. Yok eğer sitem edip azarladıysanız, size ceza olsun diye istemediğiniz şeyi yaptığını görürsünüz..

Nereden biliyorum?

Bi dönem köpeğim vardı, ondan biliyorum..

Sakın köpek ne anlar demeyin, zira dünyanın en akıllı hayvanlarından biridir.

Ben de sizler gibi düşünüyordum ama ne zaman ki veteriner hekim ile sobetimiz olduydu, ozaman anlamıştım super zekalı hayvan olduklarını.

Kısa anektodumu anlatayım;

Köpekler bebek gibidir. Onlara gerektiği şekilde ilgilenemeyecekseniz kesinlikle köpek bulundurmayınız evinizde.

Ben de öyle yaptım, bir tanıdığa hediye etmiştim sevgili tobimi, tam onaltı yıl önce. Şu anda karşılaşmış olsan tanıyacağından eminim eğer yaşıyorsa.

Hediye ettiğim tanıdığa rica edip bir geceliğine tobimi misafir ettiğimde, sabaha kadar inleyip ne birşey yiyor ne de içiyordu.

'Hastalanmıştır kesin' diye veteriner hekime götürdüğümde ne derse beğenirsiniz?

- 'Tobi size hastalık numarası yapıp inleyerek duygularınızı sömürmek istedi çünkü geri vereceğinizi hissetti'..

- 'Köpek ne anlar veteriner hanım' der demez, 'Onlar insanlardan akıllıdır, ne söylerseniz duyuyor, algılıyor, düşünüyor, sadece konuşamıyorlar' dediydi.

Onayladım ve aynen inanmıştım.

Şuraya gelmek istiyorum; 

Hayvanları eğitebiliyorsunuz ama insanları eğitmekte zorlanabiliyorsunuz. 

Hatta eğitemediğiniz insanlarla da karşılaşabiliyorsunuz.

Bu bir..

İkincisi, köpekler son derece duygu yüklü hayvanlardır.

Sevgilerini, üzüntülerini, coşkularını sahibine hissettirebiliyorlar.

İşte böylesine sevimli hayvanları sevmeyenlere güvenim olmaz..

Güvenmem!

Neden güvenmem?

Köpeklerin zeki ve duygulu hayvan olduklarını algılayamadıkları için.

Onları sadece 'it' olarak tanımlayıp önemsemedikleri için.

Köpekleri algılayamayan, dolayisi ile sevmeyen insanlar duygulardan yoksun insanlar olduğunu düşünuyorum..

Özellikle köpek sevmeyen insanlar, insan sevemezler..

Duygu yoksunu insanlar ise her türlü olumsuz davranışlara aday olduklarını söyleyebiliriz.

Kısacası, sırtınızı yaslayamazsınız bu tür insanlara.

Egoyu da yazacağız..

 

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..