Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '15

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Köpek

Başlığa bakıp çomağınızı hazırlamışsınızdır herhalde. Hani “iti an çomağı hazırla” derler de...

Köpek sözlükte “boy ve biçim bakımından pek çok cinsi olan, çok iyi koku alan, sadık, bekçilik ve avcılık gibi işler için beslenen memeli hayvan”, hakaret olarak da; “değersiz, terbiyesiz kimse” olarak tanımlanıyor.

Ayrıca; “köpek gibi kuyruk bulamak, havlayan köpek ısırmaz, köpeğin duası kabul olsa gökten tepit (kepekten yapılan ekmek) yağardı,köpeksiz köyü buldun çomaksız gezersin, aç köpek fırın deler, eşeğin ölümü köpeğe düğün bayramdır…” gibi ders veren özlü sözlerimiz vardır.

Efendim, “Şehir içinde, ağzında ağızlığı ve başında tasması olmayan köpekler dolaştırılamaz” diye duydum.

Ama görüyorum ki isteyen, istediği yerde her zaman dolaştırabiliyor köpeğini. Çoğunun ağzında ağızlık yok. Başında iki üç metre ipi olan bir tasma var, ipin ucu sahibinin elinde. Köpek bir sağa koşuyor bir sola. Yanından geçenler üç beş metre uzağından geçmek zorunda. Kaldırımların genişliği ne kadar zaten…

Sokakta köpeğiyle dolaşan bayana:

- Hanımefendi, “sokakta ağızlıksız köpek dolaştırmak yasak” diye duydum haberiniz yok mu? dedim.

Bayan yüzüme dik dik bakıp:

- Ben sizinle dolaşmıyorum ki dedi.

Ben ne mi dedim…

Hav….

 

 

  

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..