Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Metin Timur Tüfekçiler

http://blog.milliyet.com.tr/timurmetin

05 Temmuz '16

     
    Kategori
    Sinema
    Okunma Sayısı
    27
     

    Kor

    Kor
     

    Türk sineması denince akla hemen Recep İvedik serileri, Gora, Arog gibi Cem Yılmaz filmleri ya da bir espriye gülemeden diğer esprinin geldiği düğün dernek komedileri geliyor. Neden? 
     
    Çünkü çok gişe yapıyorlar. Çünkü izleyiciyi salak yerine koyuyorlar. Çünkü izleyici düşünmek zorunda kalmıyor. Çünkü izleyiciye soru sormak yerine direk cevapları veriyorlar. 
     
    Bizim Türk insanın geninde var beynini kullanmamak. "Ben ne çarpıcam 2 ile 2 yi adam çarpmış ya 4 ediyor işte" demek var kanımızda...
     
    Benim aklıma Türk sineması deyince, kenar sinemalarda gösterime giren, bilet fiyatı sadece 10 lira olan ve 1. haftasında sadece 4 kişiyle izlediğim Kor filmi geliyor. Bir Zeki Demirkubuz filmi... Aslında gurur duydum sadece dört kişi izlerken... Çünkü öyle sorular yöneltiyor ki size film, zaten Recep İvedik izliyorsanız cevap veremezsiniz. Öyle tokatlar vuruyor ki size Demirkubuz, zaten beyninizi yormuyorsanız kabullenemezsiniz. 
     
    Bildiğimiz klasik başı ortası sonu olan filmler değildir onun filmleri... Herşeyi açık seçik sermez gözler önüne... Sen düşünürsün, sen yazarsın, sen oynarsın, kendini onun yerine koyarsın. Uzun uzun verir kadrajları, öyle bir yere koyarki kamerayı "vay be" dedirtir. Filmi izlerken "Bende birgün Zeki abi gibi görebilecek miyim? O kamerayı onun gibi yerleştirebilecek miyim?" sorularını sormadan edemedim kendime... 
     
    Klasik Türk yönetmenlerimiz gözümüzün içine sokar herşeyi. İzleyici salak ya... Anlamıyor hiçbirşeyi... Demirkubuz öyle yapmaz. Bazı sahnelerde biri konuşur, o kadrajına konuşanı değil, konuştuğu kişiyi alır. Konuşanı duyarsın ama karşısındakinin duygularını mimiklerini sinirini mutluluğunu izlersin. Görüntüyle anlatır derdini, söylemek istediğini. Kelimelerle herkes anlatır zaten ne varsa söylemek istediği... Erdoğan hocam hep derdi "Seni seviyorum dersin biter. Gel bi de seni seviyorumu bana görüntüyle anlat." Ne güzel söylermiş. Gerçektende öyle... 
     
    İşte öyle bi adam Demirkubuz. Karakterleri susarken bile bize bişeyler anlatır. Muhteşem bi film olmuş yine Kor... Bir Masumiyet, bir Kader filmi kadar olmuş. Sen olsan ne yapardın sorularını insanın beynine dan diye vuran bir film olmuş. Eline sağlık üstadım. Umarım bir gün tanışma şansım olur seninle...
     
    Metin Timur Tüfekçiler

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 27
    Kayıt tarihi
    : 04.06.16
     
     

    23 yaşında gazeteci olmayı, yazmayı, insanlara köşesinden seslenmeyi kafaya koymuş biri olarak çı..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster