Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '12

 
Kategori
İzmir
 

Körfezde batan güneşi üzmeyin

Körfezde batan güneşi üzmeyin
 

mart 2010 'da sahilde çektiğim resim


Girne Caddesi'nden derelerin geçtiği,

Bostanlının ağaçlık, Mavişehirin bataklık olduğu  zamanı hiç görmedim.

Ama çok dinledim büyüklerimden.

Sahildeki kafeteryaları, meşhur sandviç büfelerini hatırlıyorum hayal meyal.

O zamanlarda da güneş aynı yerindeydi, bugün gene aynı yerde.

O günlerde sorun değildi güneşin batışı, bugünlerde o bile siyasi malzeme.

90'lı yılların başında çocuktum.

Adeta güneşi uykuya yatırmaya çalışır gibi,

Öğleden sonra imbat eser körfezde serin serin.

O günlerin moda bisikleti BMX bisikletim vardı.

Çamlıktan çıkardım sahile o tatlı serinlikte,

İnsan hakları parkından tutunurdum denize,

Başım sağa dönük Karşıyaka stadında yeşil-kırmızı forma ararken,

Yelken kulübüne gelir mavide sallanan beyazları selamlardım.

Batan güneşi karşıma alır, kamaşan gözlerimi kısarak devam ederdim yoluma.

Ta ki Churchill ' e gelene dek.

Balıkçı barınağının ilk girişinde bir kayam vardı.

Üzerine adımın ilk harfini kazımıştım, benim koltuğumdu orası.

Bisikletime monte ettirdiğim suluğu alırdım,

Evden çıkmadan öne limonata, meyve suyu gibi içecek koyardım.

Önümde denizden kayalara tırmanan yengeçlerle birlikte,

Yanıma aldığım içeceğimi yudumlardım.

Her akşam aynı yerde aynı kayanın üzerinde vedalaşırdım güneşle.

Yaşım büyüdükçe bir çok şey değişti,

Churchill kapanınca güneşin batışını izlediğim yer de değişti.

Körfezin kuzey cephesinde bir burunda Nikah Sarayı,

Yanında belediyenin işlettiği cafe Dante.

Üst katındaki bir masaya kazıdım bu sefer adımı,

Her fırsatta aynı koltuktaydım.

Elimde limonata değil, alkol.

Güneş aynı güneş, ufuk çizgisi aynı yerde.

Sarhoş da olsam güneş aynı noktadan battı hep,

Ufuk çizgisi kalem gibi dümdüzdü.

İki yıl önce sevdiğimle karşı taraftaydık.

Karşıyakaya gitmemize rağmen Bostanlı vapuruna bindik.

Sahilden Bostanlıdan Karşıyakaya yürüdük.

Güneşe selam verdim, uzun uzun seyrettim,  hatıra fotoğrafı çektim.

Blogumdaki 6 aydır kullandığım resmim o resim.

Herşey siyasete malzeme oluyor bu ülkede,

Lütfen yapmayın,

Körfezde batan güneşi üzmeyin.

 

 
Toplam blog
: 161
: 1259
Kayıt tarihi
: 03.05.11
 
 

İzmir Karşıyaka'da yaşıyor Maliye mezunu http://www.karsiyakahaber.com/ yazarı   ..