Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Korkota çorbası

Korkota çorbası
 

Afiyet olsun !


Korkota; iri öğütülmüş mısır ya da mısır yarması demek Karadeniz yöresinde. Geçen gün televizyonda Karadeniz bölgesini tanıtan bir programda, bir dibekte öğütülen mısırları görünce aklıma geliverdi birden korkota çorbası yapmak.

Dün gece bir büyük kase kadar korkotayı güzelce yıkayıp, haşladım. Tencerenin kapağını kapatıp, suyunu süzdürmeden bıraktım mısırları kendi hallerinde. Bu sabah mısırları daha büyük bir tencereye alarak , üzerlerine biraz daha su ilave ettim ve kaynamaya bıraktım.

Suyu azaldıkça su ilave ederek uzunca bir süre pişirdim mısırları. Su, yoğurt ve yumurtayı blendırla çırpıp kaynayan mısırlara ilave ettim. Sürekli karıştırarak pişirdim. Sürekli karıştırmak zorundaydım; karıştırmasam yoğurt kesebilir ve çorbam pürtük pürtük olabilirdi. Pürtüklenmemesine özellikle dikkat ettim çünkü bu pürtüklenme hem görüntüsünü hem de tadını bozuyor çorbanın. Mısırların iyice pişip pişmediğini kontrol ederek tuz ilave ettim çorbama. Bu arada soğanı ince ince doğrayıp , tereyağında kavurdum. Azıcık pul biber ilave ettim içine. Kavrulan soğanları çorbanın üzerine döküp, bir taşım daha kaynattım.

Kocaman bir kaseye çorbadan doldurdum. Dümanı üzerinde tüten çorbamı afiyetle içtim sonra. Ohh! Nefisssssssssssss olmuş, ellerime sağlık! Deneyin bakalım beğenecek misiniz ?

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..