Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Korku korkaktır. Üzerine gidersen o senden kaçar!

Korku korkaktır. Üzerine gidersen o senden kaçar!
 

Başta korku olmak üzere duyguları genellemek tanımlar koymak, tedaviler önermek deneyimi geciktirir. Geçen akşam bir televizyon filminde bir çocuğa kendisiyle ve korkularıyla yüzleşmesini önerdiği bir çocuğa Altan Erkekli "Korku korkaktır. Üzerine gidersen o senden kaçar" demişti.

Bütün güzel sözler, yaşamınıza rehber olabilecek öneriler ve tavsiyeler çemberin içinden söylenmiştir. O durum vardır, bir durumdur, gerçektir ve kötüdür olgusunu kabul ederek.

Oysa iç benlik, çemberin içinden yapılan gözlemleri görmekte zorlanır hatta görmezden gelir. Onun için varsa yoksa deneyimdir. Bu nedenle vakti zamanı gelmeyen hiç bir tavsiye, eğitim ve öneri iç benlikte karşılığını bulamaz. Aç nefis, karnını doyurmak için vardır eğitim için değil.

Başta korku olmak üzere duyguları genellemek tanımlar koymak, tedaviler önermek deneyimi geciktirir. Gerçekle yüzleşmek geciktikçe açlık ve boşluk artar felaket büyür. Korku da diğer duygular gibi aynanın arka yüzüdür ve hep vardır. Benlik, deneyimini geliştirmek için bu duygulardan her birinden tutam tutam kullanır. Tıpkı lezzetli bir yemek gibi. Ne eksik ne fazla.

Korku dahil olmak üzere tüm duygular, dürtüler uzaklaşılması gereken ve yok edilmesi gereken şeyler değil bütünün parçalarıdır. Evrendeki özdür. Korku, endişe yaşamın ve gelişimin tetikleyicisi ve dinamizmidir.

Bu nedenle değişim, yazılımımızdaki kodlara tutam tutam lezzeti tattırmakla başlar. Kuşaklar sonra tutku, duygu ve dürtüler temel biçimleri değişmeden yeni çemberler aracılığıyla üst bağlamlara geçer ve başka bağlamlarla birlikte evrenin üst düzlemlerini oluşturur.

Burada korku yine vardır, insanın yararınadır, gelişimin zorunlu gereğidir. Kişisel gelişim yaklaşımlarının en çok dikkat etmesi gereken, önerileri ile insanı deneyimlerden, korkulardan ve yaşamdan uzak tutmamaktır.
Tavsiyeler, güzel kitaplar ve tatlı sözler gerçek deneyimin yerini tutmaz ve sahte bir atmosfer yaratır. Yaratılan sahte atmosfer bir gün dağılır yerini daha büyük kaoslara bırakır. Birey eksik kalan özünü tamamlamak için daha büyük yangınlara, yeni durumlara adım atar.

tatlı şuruplar yerine gerçeğin her yönünü kabul, evreni kapsamak demektir. Beni ben yapan ve bana deneyim yaratan başta korku olmak üzere tüm duygularımı bu bağlamda seviyor, kabul ediyor ve onları kutsuyorum.
Hiç kimsenin korkularına ve dürtülerine dokunmadan yaşamlarının deneyimini hızlandıran yeni çağ inançları önümüzdeki 25 yılın temel öğretileri olacaktır. Bu duayı gelecek yıllarda sıklıkla duyacağız:
Fakirliğim, zenginliğim, güzelliğim, çirkinliğim ve bulunduğum andaki durumum sadece bu dünyada bana deneyim vermek için var.


Onları bulundukları haliyle yaşıyorum ve kabul ediyorum.
Araya bir perde kabul etmiyorum.

Bu deneyimi erteleyecek atmosferlerin araya girmesini arzulamıyorum.
Anda bulunan gerçeğin bana düşen kesitini o anı yaşayarak deneyimimi geliştirmeyi arzuluyorum.

Evreni kapsıyorum.
Gelişim adı altında deneyimimi geciktiren, bir üst çembere geçişimi yavaşlatan bütün geçici tedavileri ve önerileri reddediyorum.
Aslında evren ve bütün olan benim.

 
Toplam blog
: 202
: 994
Kayıt tarihi
: 29.06.07
 
 

Sosyal medya danışmanı, grafik tasarımcı.  ..