Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Korku

Uzun zamandır gözlemliyorum insanları. Değişimlerini, kaygılarını, gündelik hayatın içinde koşturup diğerlerini farketmediklerini ve bunun özellikle kendilerine ve kendi gündelik yaşamlarına dair korkularıyla alakalı olduğunu görüyorum.

Bir sabah uyandım yağmur yağıyordu, 3 hafta falan önceydi. El yüz yıkama traş falan derken işime gitmek için sokağa çıktığımda kesilmişti yağmur ki ben zaten şemsiye kullanmam. Aşağıya yürüdüm ve iskeleye indim, yağmur yağmıyordu, vapuru beklerken de yağmadı, başlıklarına göz attığım gazetemi katlayıp sırt çantama koydum, vapura bindim. Kahvemi alıp boş bulduğum bir yere oturdum, gazetemi çıkarıp okumaya devam ettim. Kadıköy'den Beşiktaş'a geçerken de yapmadı yağmur. Beşiktaş'a geldik ve vapur yanaşırken her zaman olduğu gibi bekledim insanların inmesini. Genelde ayağa kalkıp insanları seyrederim vapurda sabahları.

Elinde şemsiyesi olan istisnasız herkes açtı şemsiyelerini, dehşete düştüm, zira yağmur yağmıyordu. Dehşete düştüm zira denemediler bile ıslanmayı. Kontrol de etmediler, gökyüzüne başlarını çevirip bakmadılar bile. Sadece şemsiyelerini açtılar.
O korkuyla bir süre daha bekledim vapurdan inmek için, onların uzaklaşmasını dileyerek indim sonra vapurdan.
Hala yağmur yağmıyordu ve hala şemsiyesi açık insanlar vardı.
Hala da korkuyorum.
Düşünüyorum, yaşanılan ne yaptırmıştır bunu insanlara diye.
Biliyorum aslında ama yine de dehşete düşüp şaşırabiliyorum.
Onlar değil mi ki her sabah işlerine giderken kırmızı ışıkta durmayarak yolu boş görüp karşıya geçen, onlar değil mi ki vapurdan inerken birbirlerinin üzerine çıkıp ve hatta bazen ezip geçen.

Çok büyük çoğunluğu üniversite mezunu olan bu insanların, hayatlarında çok az şeyi denediklerini düşünüyorum öyle zamanlarda, çok dikkatsiz olduklarını, çoğu olduğu gibi hayatı kabullenmiş ne getirdiyse, bir kere bile bir şeylerin dışında olmayı/kalmayı denememişler ve ihtimal ki korkmuşlar.
Onların korkularının bana bu şekilde dehşetle yansımasından korkuyorum ben de.
Korkuyorum.

 
Toplam blog
: 3
: 419
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

40 yaşındayım, uzun süre banka-aracı kurumlarda çalıştım, şimdi yine bir borsa aracı kurumunda müfet..