Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Korkular

Davranışlarımızın kökeninde ya sevgi ya da korku vardır. Korkular bazen öyle derine gizlenmiştir ki, bulup çıkarmak için biraz uğraşmak gerekir.

Korkularımızı bulmanın birçok yolu vardır. En kolay yolu bizi sinirlendiren tavır ve davranışları takip etmektir. Aslında hiçbir davranış iyi veya kötü değildir. Onlara bu anlamları veren bizim bakış açımızdır. O nedenle bir davranış bazısı için çok sinir bozucu olurken, bir diğeri için hiç önemli olmayabilir. Davranış aynı davranışken birisini sinirden deliye çevirip, diğerini hiç etkilememesinin anlamı, kişilerin o davranışa yüklemiş olduğu anlamdır. Yani tamamen kişinin kendi geçmiş yaşantısı, algılaması ve yorumlaması ile ilgilidir.

İnsan insanın aynasıdır. Karşımızdaki insanlarda kötü diye nitelediğimiz her şey, aslında bizde olandır. O kişilere kızmamızın sebebi, kendi içimizde bilip tanıdığımız korkularımızı açığa çıkarmış olmalarıdır.

Bu durumda; başka insanları değiştirme imkanımız olmadığına göre, yapmamız gereken kendi içimizdeki korkularla yüzleşmektir.

İnsanlarda en belli başlı korkular; suçlanma korkusu, sevilmeme korkusu, değersizlik korkusu, güçsüzlük korkusu, yetersizlik korkusu, güvensizlik korkusu, ölüm korkusu, acı çekme korkusu, kaybetme korkusu, onaylanmama korkusu…

Kendi korkularınızı bulmanızın en kolay yollarından birisi kendinize sürekli soru sormaktır. Ben bunu neden yaptım? Yapmasaydım ne olurdu? Bu davranışta beni kızdıran gerçek sebep ne? Bu davranış beni neden kızdırıyor?

Bu ve buna benzer sorularla derinlerde gizlemiş olduğumuz korkularımızı açığa çıkarabiliriz.

Bu korkuları açığa çıkardıktan sonra yapmamız gereken, bu korkuları temizlemektir. Bunun için de NLP, Reiki, EFT gibi birçok yöntem mevcuttur. Ama en önemlisi bu korkularınızı kabul edebilmenizdir. Kabul ettiğiniz anda içinizde bir rahatlama hissedeceksiniz zaten..

“Benim sevilmeme korkum var, ben sevilmeme korkum olduğunu kabul ediyorum” demek bile sizde çok önemli bir rahatlamaya ve huzura sebep olacaktır.

İnsanın en önemli yolculuğu, kendi içine yaptığı yolculuktur..

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..