Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Korkular

Bu çalışmanın amacı, bedenimizdeki korku enerjisini sevgi enerjisine dönüştürmektir. Korkularımız ancak sevgiye dönüştüklerinde bitebilir. Kızdığımız, öfkelendiğimiz, üzüldüğümüz anlarda aslında bedenimizdeki bir korkumuz tetiklenmiş demektir. Bu anlarda hangi korkumuzun tetiklendiğini bulmak ve sonrasında o korkumuzu sevgiye dönüştürebilmek için, bu duygular içimizde yükseldiği anlarda kendimize şu soruları sormalıyız:

“Şu anda bana ne oluyor?”“Ben şu anda ne hissediyorum?”“Karşımdaki kişi bana böyle söyler veya yaparsa bana ne olur?”

Bu sorulara içinizden gelen cevaplardan, kızdığınız veya üzüldüğünüz o anda içinizde tetiklenmiş olan korkunuzu veya korkularınızı bulmuş olursunuz. Korkularınızı bulduktan sonra, her bir korkunuz için aşağıdaki satırları tekrar ederek içinizdeki korku enerjilerini sevgiye dönüştürebilirsiniz:

Benim “suçlanma” korkum var.Ben “suçlanma” korkumu kabul ediyorum.Ben “suçlanma” korkumu şu anda sevgiye dönüştürmeye niyet ediyorum. Ben “suçlanma” korkumu seviyorum.

Hemen ardından kalbinizden pembe ışıkların çıktığını hayal edin. Yaratabildiğiniz en yoğun pembeliği yaratın; göremeseniz de hissedin. Size yardımcı olması için pembe sular, pembe çiçekler, pembe kuşlar, pembe balonlar hayal edebilirsiniz.

Günde bir kere sizde var olan korkular için bu çalışmayı tercihen yüksek sesle yapın. Korku ifadesinin olduğu yere kendinizde tespit ettiğiniz korkularınızı yerleştirip çalışmanızı yapabilirsiniz.

Gün içinde ise korku duygusunun yükseldiğini hissettiğinizde, önce derin nefes alıp verin. Ardından hissettiğiniz korkuyu içinize sorarak bulup o anda yukarıdaki gibi sevgiye dönüştürme çalışmasını yapın. Eğer o anda çalışamıyorsanız aşağıdaki cümleyi, tercihen sesli olarak veya içinizden tekrar edin:

Şu anda yaşadığım her şeyi tam olduğu haliyle kabul ediyorum.Bu benim “değersizlik” duygum. Ben kendimi “değersizlik” duygum olduğu halimle seviyor ve kabul ediyorum.

Temel Ruhsal Korkuların Listesi:

Değersizlik korkusu... Güçsüzlük korkusu Güvensizlik korkusu... Yokluk korkusu Parasızlık korkusu... Kaybetme korkusu Yalnızlık korkusu... Yetersizlik korkusu Başarısızlık korkusu... Yok olma korkusu Esir olma korkusu... Hastalık korkusu... Suçlanma korkusu... İncitilme korkusu... Acı çekme korkusu... Sevilmeme korkusu... Dışlanma korkusu... Reddedilme korkusu... Çaresizlik korkusu... Acizlik korkusu... Ayrılık korkusu... Terk edilme korkusu... Aşağılanma korkusu... Onaylanmama korkusu... Ölüm korkusu... Bırakma korkusu... Aldatılma korkusu... Kandırılma korkusu... Kendini ifade edememe korkusu.

 

BİR BEN GELİSİM

 
Toplam blog
: 9
: 721
Kayıt tarihi
: 16.03.13
 
 

Uzun yıllar ‘bu hayatın bir yerinde bir taş eksik ama ne?’ diye düşünüp, asıl olanın ne olduğunu ..