Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Korkunun ecele faydası yok

Korkunun ecele faydası yok
 

Aklıma gelen başıma gelmez benim.
Düşüncelerin olayların seyrini değiştirdiğini yıllar önce anladım.
İyiyi güzeli düşünürüm hep...
Hayatı bardağın dolu tarafıyla yorumlar, pembe olmasa bile kırmızı gözlüklerle bakarım.

Bir torbanın içinde farklı renklerde yüz tane bilye var.
Bu yüz bilyenin içinden kırmızıyı seçme ihtimaliniz yüzde kaç?
Hemen % 1 dediniz değil mi?
Değil!
Seçtiğiniz bilye ya kırmızıdır, ya da değildir. Şimdi bu veriden sonra şansınız yüzde kaç?
% 50...

Bakış açısının hayatımızı yorumlamada ne kadar büyük bir etken olduğunun altını çizmek için kullandım bu alıntıyı.
Neyi görmek isterse onu görüyor insan.
Güzeli görmek isteyen güzeli,
Çirkini görmek isteyen çirkini,
Kötüyü görmek isteyen kötüyü görüyor.


Titanik filmine annemi götürdüm.
Salya sümük ağlıyoruz.
Annem hiç tepki vermiyor.
Film bitti, Anneme sordum "nasıl buldun filmi?"
- "Yalnızca gemi battı" dedi.
Gözlükleri almamış yanına, alt yazıyı okuyamamış.

3–4 yaşındaymışım anneannemle konuşurken, "büyüyünce askere gideceğim" demişim.
Anneannemde bana cevap vermiş:
- "Göremem ki ben o günleri."
- "Görürüsün" demişim, "ben sana gözlük alırım."
Rahmetli anneme gözlük almadım ama nur içinde yatsın o askere gidişimi de, dönüşümü de gördü.

Güneydoğuda askerlik yaptım ben, Mardin'deydim.
Güneydoğunun en fazla mayının bulunduğu bölgesidir Mardin.
Geceleri intikale çıkmadan önce, şartlardım kendimi, "bugün de mayına basmayacağım, bugün de vurulmayacağım, bugün de ölmeyeceğim" diye...

Mayına ne yapabilir insan? Hiçbir şey, dar bir patikada yürümeye başlarsın, önden istihkâmcılar gider ellerinde detektör vardır.
Detektörün öttüğü yerleri kireçlerler, tek sıra yürünür.
Sonra gecenin karanlığında bir patlama duyulur.
Ses arkalardan gelmiştir.
Sizin daha önce geçtiğiniz yerden.
Önce bir şey anlamazsınız, sonra aklınız başınıza gelir. "Az önce ben oradan geçmiştim"
İçiniz titrer, sonra kendinizi tekrar şartlayıp gecenin karanlığında, sırtınızda 40 kiloluk yükle yürümeye başlarsınız.

Bana bir şey olmaz,
Ben mayına basmam.
Bana bir şey olmaz,
Ben mayına basmam.
Size bir şey olmaz.

Tam kamelyaya oturmuşken, çayın dibindeyken, sigaranın en keyifli yerindeyken...
Erersiniz!!
Korkunun ecele faydası olmadığını, "HERKESİN BİR MAYINI OLDUĞUNU" ANLARSINIZ...
NE DİYELİM?
İyiyi düşünelim, iyi olsun....

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..