Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '21

 
Kategori
Felsefe
 

Korkunun İlacı “Bir Şey Olmaz”

Beynimizin çalışma yöntemi; biz bir şey olmaz deyince bir şey olmuyor.

Olacaksa olur zaten ve olduğu zaman da Azrail bile korkar.

Bizim yapacağımız korkmamak değil olayın/durumun meydana geldiği ana kadar korkmamak; çünkü buna gerek yok, boşuna stres.

Nasıl korkmayacağımı biliyorum ama yine de korkuyorum.

Siz bana bakmayın ben beynini aklını neyse işte ikna edemeyenlerdenim.

Hışırtı duysa tamam fare var diyenler yanılsalar bile çok şanslılar; oysa mesela benim ve benim gibilerin aklına kırk tane ihtimal gelir. Yani benim gibi insanlar ne yapsanız korkarlar.

Bir şey olmaz diyor ve korkmuyor, düşünebiliyor musunuz?

Bir de olursa olsun diyenler var, kahraman bıcırıklar!

Ben korkmayan biri olsam bile böyle demiyorum; olmasın, engelleyim, zarar vermesin diyorum.

Olursa olsun diyenler her şeyi göze alıyorlar. Cesaretinizi sevsinler ama göze almak tedbiri engelliyor.

“Bir şey olmaz” gerçekten sihirli bir söz, yeter ki olmayacağına kendinizi inandırın.

Ayrıca bir de endişe ettiğimiz yüz konunun belki doksanında gerçekten bir şey olmuyor ama hepsinde olacakmış gibi strese giriyoruz.

“Bir şey olmaz” deyip kendimizi inandırdığımız zaman işte bu 90 paranoyadan kurtuluyoruz.

Gerçekten olacaklar için de oluncaya kadar endişe duymuyoruz.

“Bir şey olmaz” illaki bir şey olmaz değil oluncaya kadar endişe duymamamızı sağlayan yöntem.

Beyin affedersin çok salak ne söylesen inanıyor, bizi yönettiğinden de şüpheliyim; aslında bana kalırsa kendimizi yine kendimiz yönetiyoruz.

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..