Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '09

 
Kategori
Şiir
 

Korkuyorum...

Korkuyorum...
 

Bu memleket bizim...


"Atatürk’ü sevdiğimi söylesem,

Korkuyorum, bana kızan olur mu?

Evimde resmi var, acep neylesem?

Baskın yapıp evi gezen olur mu?

Çağdaş yaşam için burs verir karım,

Zaman zaman Anıtkabre çıkarım,

Bayramlarda cama bayrak asarım,

Uluscuyum, bunu sezen olur mu?

Vatan sever şehitlere yanarım,

Kahramanı saygı ile anarım,

Katilleri, hırsızları kınarım,

Bu nedenle beni ezen olur mu?

Gönlüm aydınlıktan, emekten yana,

Tutkuluyum insan olan insana,

Yıllardır hayranım Türkan Saylan’a

Sırrı bilip bunu çözen olur mu?

Demokrasi sanıp uydum ortama,

Fikrimi söyledim adam adama.

Darbeci, marbeci değilim ama,

Tuzak kurup, kuyu kazan olur mu?

Bilim adamları bile içerde,

Çağdaşlık, özgürlük vadeden nerde?

Oyunlar sahnede hep perde perde,

Beklerim ki, oyun bozan olur mu?

Nevzat geçti korkun bak azar azar,

Yüreği ferah tut, değmesin nazar.

Ben yazmasam, sen yazmasan, kim yazar?

Dertler bizim başka yazan olur mu? "

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat Dağlı

...

Özlem 1978 isimli arkadaşımızın 26 Kasım 2009 tarihli yazısına http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=215643 Nevzat Dağlı tarafından yapılmış bir yorum yukarıdaki satırlar. Milliyet Blog'ta sayfası olmadığı için Nevzat Dağlı'ya ulaşıp teşekkür etme imkânım olmadı. Diğer taraftan bu güncel ve güzel dizelerin Milliyet Blog'un derinliklerinde yitip gitmesine de gönlüm razı olmadı.

Ülkemizde sayıları giderek azalan Halk Ozanlarının deyişlerine çok güncel bir örnek diye düşündüğüm bu şiiri sizlerle paylaşmak istedim.

Umarım ve dilerim ki sevgili Nevzat Dağlı en kısa zamanda sayfasını oluşturup birikimlerini bizlerle paylaşır.

Özlem 1978 ve Nevzat Dağlı'ya teşekkürlerimle...

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..