Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '20

 
Kategori
Şiir
 

Koronalı Siyaset Manzaraları

Gizlenen arzuları Korona depreştirdi,
Kimlerin kimler için hislendiğini gördüm;
Bir zamanlar ayrılan yolları birleştirdi,
Kimlerin hangi dağa yaslandığını gördüm.
 
Kul hakkını yiyenler cezasını bulmadı,
Fikrini söyleyenler affa mazhar olmadı.
Temiz eller çekindi tutacak yer kalmadı,
Değneğin iki uçtan pislendiğini gördüm.
 
Bir yerlerde gizlice çevreler talan oldu,
Bir yerlerde ustaca yolunu bulan oldu.
İstatistik bozuldu rakamlar yalan oldu,
Gerçeklerin üstünün sislendiğini gördüm.
 
Sağlık çalışanında sağlam imanı gördüm,
Bilinçsiz kitlelerde yanlış gümanı* gördüm.
Ateş olan her yerde çıkan dumanı gördüm,
Kaynayan kazanların islendiğini gördüm.
 
Fitnenin ustaları kullandı camileri,
Mukaddes denizlerde yaktılar gemileri.
Bir yerden kopsun diye geriyor kimileri,
Kurtlar için havanın puslandığını gördüm
 
Dikenli bahçeleri zevkle sulayanlar var,
Kendini güçlülere korkup ulayanlar var.
Dün tükürdüklerini bugün yalayanlar var,
Öfkeli hazretlerin uslandığını gördüm.
 
Kaybedenler belli de kazananlar sır oldu,
Kendini düşünenler siyasette pir oldu.
Yaşamları sürdürmek biraz daha zor oldu.
Sistemin çarklarının paslandığını gördüm.
 
Bugün rehberlik eder unutanlar dününü,
Biat eden oldukça gün ediyor gününü.
Döndükçe artırıyor kimileri ününü,
Çıkmaz yolda duvara toslandığını gördüm.
 
Koronalı günlerde yaşamak kârdır diye,
Fikri saklı söyledim bedeli zordur diye.
Yine de seslenmenin yararı vardır diye,
Nevzat’ın çekinerek seslendiğini gördüm.
 
Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
*Güman: Zan, tahmin, sanı, istek.
 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..