Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '20

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
8
 

Koronavirüs Kaygısı: 7 İpucu

Koronavirüs salgınının ruh sağlığı üzerindeki etkilerini okuyor ve anksiyeteyi azaltmanın yollarını düşünüyordum; çünkü bazı bireylerin bu zaman zarfında endişeleri nedeniyle kırılganlaştığının farkındayım.  Kimileri ise rahat kişilik özellikleri sebebiyle pek de reaksiyon göstermiyorlar.  Yine de, anksiyete atakları geçirmemek veya endişenin üst üste birikmesi yerine sakin kalabilmek için 7 ipucunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

1.  Endişeleri yazmak ve onları dile getirmek

 

Bunun kişiler üzerinde terapötik bir etkisi vardır, bu nedenle ailenizle endişeleriniz hakkında konuşun ve onların sizin apaçık olumsuz değerlendirme/tahminlerinizi gerçeklerle değiştirmelerine izin verin.  Önlem almanın önemini kavrayın, bu size hayatınızın kontrolünün elinizde olduğunu hissettirecek ve güvende olduğunuzu farketmenizi sağlayacaktır.

 

 

2.  Hobiler

 

Resim çizmek, dikiş yapmak, örgü örmek, takı tasarlamak, yemek yapmak ve hatta bilgisayar oyunları oynamak bile uygulandığında terapi-benzeri bir etkiye sahip olabilir, çünkü hobilerimiz aklımızı o anki endişelerimizden uzaklaştırır ve bir konuya odaklanmanın sakinleştirici etkisi vardır.

 

3.  Haber Detoksu Yapmak

 

Haberleri günde yalnızca bir veya iki kere dinlediğinizden/okuduğunuzdan emin olmak; virüslere alakalı kötü bir habere her denk geldiğinizde ruhsal bir gerilim hissetmenizi engelleyebilir.  Ayrıca, salgın hakkındaki pozitif haberleri paylaşmaya yönelen bazı websiteleri var, haberleri o sitelerden almaya da çalışabilirsiniz.

 

4.  Anksiyeteye Zaman Tanımak

 

Her gün, kendinize 20-30 dk endişeli hissetmek için zaman tanıyın, onun nereden geldiğini ve nasıl hissettirdiğini sorgulayın, stresli duyguları nazikçe kabul edin; ve süre dolduğunda, onları salıverip yapmaktan hoşlandığınız bir işe odaklanın.  Bu, sizin endişeleriniz başa çıkmak için çok fazla birikmeden önce onları kendi zaman diliminizde yönetmenize yardımcı olacak.

 

 

5.  Fiziksel Sağlığa Özen Göstermek

 

Hijyen, beslenme, uyku saatleri, ve günlük olarak evde yapılan fiziksel  egzersizler sizin şu anki bir numaralı önceliğiniz olmalı, çünkü bunların ruhsal sağlığınız üzerinde de koruyucu etkileri var.  Vücudunuz ne kadar sağlıklıklıysa, beyniniz o kadar güçlü olur.

 

6.  Kendinize En İyi Arkadaşınızmışsınız Gibi Davranmak

 

En iyi arkadaşınız endişeden dolayı ağlasaydı, kendini çok kaybolmuş ve korkmuş hissetseydi ona neler söylerdiniz?  Şimdi, o cümleleri kendinize söyleyin, çünkü kendi kendinizi sakinleştirme becerisine sahipsiniz.

 

 

7.  Dijital Olarak İletişim İçinde Kalmak

 

Sosyal izolasyon sürecinde olsak da, bu zamanı tamamen yalnız bir şekilde izole olmuş halde geçirmek zorunda değilsiniz! Arkadaşlarınızla çeşitli çevrimiçi iletişim uygulamalarını kullanarak bağlantı içinde kalın, ve sadece negatif haberlerden bahsetmeden eğlendiğinize de emin olun!

 

 

 

Kendinize dikkat edin, bir sonraki bloğumda görüşmek üzere!

 

Büşran Betül Kaya bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 16
Kayıt tarihi
: 14.04.20
 
 

Koç Üniversitesi mezunu bir Psikoloğum. İlgi alanlarım:  Mesleki kitap ve edebi romanlar, yaratıc..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster