Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
İnternet
 

Korsana teşvik bu kadar mı olur?

Korsana teşvik bu kadar mı olur?
 

Yıllardır sanatçılarımızın ve yapımcılarımızın başına bela olan korsana çözüm amaçlı bir uygulama başlatıldı. Hatta mega starımızın da büyük sükse kattığı uygulama ..n....com müzik portalı. Tamam dedim kendi kendime, sonunda korsana dur dediler! Hemen bir hevesle girdim internet sitesine, tıkladım lisanslı yasal olan şarkıların ilkine, inanılmaz bir hızla bilgisayarıma indi. Gözlerime inanamadım ve neredeyse üç saatimi şarkı indirmeye harcadım. Yaklaşık 150-200 civarı şarkı indirdim büyük bir hevesle.


İndirdiğim şarkıları bir mp3 player yardımıyla evimde ki kendime ait laptopa attım. Yükleme bitti, keyifle şarkılarımı açıp dinleyecekken, indirdiğim onca şarkının görevimiz tehlike'nin kendini yok eden mesajları gibi bir anda yok olduklarını fark ettim. İçine attığım mp3 playeri açtım oradakilerde çalışmıyor. Hemen indirdiğim siteye girdim koşullar bölümüne baktım ki o anda başımdan aşağı kaynar sular dökülüverdi. O kadar anlamsız, o kadar korsana teşvik kurallardı ki bunlar aklım mantığım almadı.

Sizlerle paylaşmak istiyorum bu kuralları:

İndirdiğiniz şarkıları tek bir bilgisayarda dinleyebiliyorsunuz, mp3 player ya da telefonlarda da çalışmıyor. İsterseniz 80.000 tane şarkı indirin, ayda bir kere o sitede oturum açmadığınız taktirde şarkıların 80.000 i birden dinlenemez hale geliyor. Yani adsl üyeliğinizi iptal ederseniz ayda bir kere internet kafeye girip oturum açmak durumundasınız. O kadar komik o kadar yanlış bir uygulama ki bana hala şaka gibi geliyor.

Bu işi organize eden sayın büyüklerime buradan seslenmek istiyorum;


Türkiye'de ki milyonlarca internet kullanıcısının bilgisayarında, kafalarını kaşırcasına kolay şarkı indirebilecekleri paylaşım programları var. Üstelik indirip, ertesi günde internet aboneliğini iptal edebilirler. İndirip, mp3 playerlerinde spor yaparken dinleyebilirler. İndirip, interneti olmayan çok sevdiği bir arkadaşıyla paylaşabilirler.

Kısacası sayın büyüklerim, siz üyelerinizi kendinize daha çok bağlamaya, kaş yaparken göz çıkarmaya devam ederseniz, o milyonlarca insanda korsan şarkıları indirip, sizlerle olan bağlarını da kopartırlar.

Korsana teşvik ancak bu kadar başarılı olur. Bu büyük başarınızın devamını diliyorum.

 
Toplam blog
: 19
: 713
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Anadolu üniversitesi işletme bölümü mezunuyum. Profesyonel olarak müzikle uğraşıyorum...