Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Körsün Bilemezsin

Körsün Bilemezsin
 

Salih Arıkan


Ben bir görmeyen olarak doğmuşum. Ailem üzülmüş çünkü kör tarlada çalışamaz üretim süreçlerine katılamaz diye düşünmüşler. Evde bir  şeyler yapmaya çalışmışım ailem aman sen körsün yapamazsın biz senin yerine yapalım demişler. Körler okulundan sonra görenlerle birlikte okumaya başlamışım. Öğretmenler biz buna nasıl yardımcı olacağız demişler. Bazı okular engellileri almak bile istemiyor okulları bitirmiş çalışmak istemişiz çoğu iş yeri sen görmüyorsun nasıl çalışacaksın işe nasıl gidip geleceksin diye istememiş evlenmek istemişim gören biriyle sen görmüyorsun diye istememişler e görmeyen biriyle evlenmek istemişim iki kör işlerinizi nasıl yapacaksınız demişler.

Hiç unutmuyorum bir hocam şöyle demişti. Sen ilk eşin görmüyordu bir daha evlenirsen gören olsun sana baksın. Gören olursa beni seven ve  olduğu gibi kabul eden değil gören biri ancak görmeyen birine bakabilir onu sevemez.

Bir lise öğrencisi gelmişti çocuk gelişimi okuyordu. Hocası git  görmeyenlerin hayatını araştır demiş. Ben anlatıyorum görmeyenler okur çalışır ve  sever ve evlenir  demiştim. Çocuk görmeyen birisi nasıl sever demişti. Bende dilim döndüğünce anlatmıştım. Evlenirsiniz çocuğunuz olur. Aileniz siz bu çocuğa bakamazsınız biz bakalım derler.

Hiç unutmuyorum. Küçük yeğenim doğduğunda benim kucağıma düşürür diye vermemişlerdi.

Otuz yıl bir kurumda çalışırsınız aynı görevde devam edersiniz siz görmüyorsunuz birde amir mi olacaksınız. Öyle ya kargocu bile başkasının ürününü size teslim etmez.

Ben çok gördüm yanımdakilere selam verildiğini bana yokmuşum gibi davranıldığını.

Yolda  yürürsünüz size yanlış gidiyorsunuz derler çünkü onlar sizin doğru gidemeyeceğinize inanmıştır. Bir yere gidersiniz sizinle ilgili bilgileri yanınızdakine sorarlar.

Ben görmediğim için şikâyetçi değilim bilakis insanların riyakâr bakışlarını görmediğim için mutluyum. Sadece ötekileştiren yok sayan uygulamalara karşıyım. ötv muafiyetinde olduğu gibi engellileri sadece fakir ve yardıma muhtaç olan kişiler olarak görülmesine karşıyım. ötv muafiyetinde istismarlar varmış istismarı engellemekten ziyade haklarımızı engellemeye karşıyım. Otobüs kartları yanlış kullanılıyor diye bir dönem kartlara sınırlandırma getirildi. Suçluyu değil de bir gurubun tümünü cezalandıran ilkel zihniyete karşıyım.

Salih Arıkan Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..