Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '21

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
26
 

Koşu Nasıl Yapılmalı?

Sağlıklı bir yaşam sürmek için düzenli olarak spor yapmak gerekiyor. Spor denince en zahmetsiz ve her zaman yapılabilen koşu ilk olarak akla gelenler arasında. Koşu yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında çok sayıda madde bulunuyor. Bu maddelere dikkat edildiği taktirde koşudan elde edilecek olan kazanç çok daha fazla olacaktır.

30 Dakikalık Koşular

Gün içinde sadece 30 dakikalık bir koşu bünyenin sağlıklı olmasına ve zinde kalmasına yardımcı olacaktır. Koşu sırasında bir taraftan sınırlarınızı öğrenme imkanına da sahip olursunuz ancak her gün bu sınırları test etmek oldukça yorucu olacağı için pek doğru olmayacaktır. Yapılması gereken eğer vaktiniz varsa her gün üzerine koyarak koşu süresini arttırmaktır. Uzun süredir spor yapmayanlar ilk gün 15 dakikalık bir koşu ile başlayıp her gün 1 dakika ekleyerek 15. gün sonunda 30 dakikalık süreye ulaşabilirler.

Koşu yapmadan önce kesinlikle ısınma hareketleri yapın. Bu hareketler koşu sırasında hiç planda olmayan sakatlanmaların önüne geçecektir. Özellikle soğuk günlerde kasları ısıttıktan sonra koşmaya başlamak büyük önem taşır.

Temponuzu Ayarlayın

Koşu yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında koşu temponuzu ayarlamanız da önemli bir madde. Koşuda asıl amaç kesinlikle hızlı koşmak ya da belirli bir süre içinde belirli bir kilometreyi koşmak olmamalı. Vücudunuzu minimum düzeyde yorarak koşmak günün diğer zamanı için de enerjinizin kalması anlamına gelir.

Koşu yaparken vücudunuzun duruşu da önemli. Koşarken başınızı ya da belinizi öne doğru eğmeden düz bir şekilde koşmaya çalışın. İlk başlarda hissedilmese de ilerleyen evrelerde kambur şekilde koşmak bel ağrılarına yol açabilir. Interval koşmak aynı zamanda fitness sonrası hızlı zayıflamak için de yapılmaktadır. Bu şekilde koşarak alabileceğinizin maksimum verimi alabilirsiniz. Eğer haftanın her günü koşuyorsanız bir günü yokuş yukarı hızlı ve yavaş tempo hiit antrenman yaparak koşabilirsiniz.

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 36
Kayıt tarihi
: 19.07.21
 
 

Sağlıklı yaşam tarzı benimsemiş bir sporsever.  Fitness Dergisi ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster