Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Koşun koşun okulumuza tuvalet geldi!..

Koşun koşun okulumuza tuvalet geldi!..
 

köy okullarına portatif WC


Cümleyi söylemesi bile kulağa hoş gelmiyor.

Ne kadar geri kalmış olduğumuzu çağrıştıran bir cümle.

Başlıkta yanlış değil, cümlelerde.

Adıyaman merkez ve ilçelerine bağlı tuvaleti olmayan köy okulların Adıyaman Valiliği, İl Özel idaresi tarafından portatif tuvalet yaptırıldı.

Yaptırılan tuvaletler daha önce hazırlanan yerlerine monte edildi.

Sanki ufo görmüş masum köylü gibi, tuvaletlere bakan köylü çocuklar arkadaşlarına seslenerek "Koşun Koşun Okulumuza Tuvalet Geldi!..." diye bağrıştılar.

Çünkü olularında hiç tuvalet olmamıştı.

Tuvalet ihtiyaçlarını karşılamak için ya evlerine, yada okulun arkasındaki boş alana giderek ihtiyaçlarını karşılıyorlardı.

Bu şekilde de ders yaptıkları sınıflara kokular sine sine ders yapılmaya çalışılıyordu.

Hijyenden yoksun olarak yetişen çocuklarımız tüm hastalıklar ile karşı karşıya kalıyorlardı. Bu güne kadar bu ihtiyacın karşılanamamış olması bir utançtır diyorum.

Evet utançtır.

Batı ile neden yarışamadığımız, geri kaldığımız, başarısız olmamız, SBS ve ÖSS de sondan birinciliğe oynamamızda bu ve bunun gibi nedenler sebep olmaktadır.

Hatırlıyorum da ;

Birkaç sene öncesine kadar bir çok köyümüzde hiç ama hiç tuvalet yoktu. Bu gün hala kanalizasyon sistemi olmayan onlarca köyümüz var.

Bu tuvaleti olmayan köylerin bir çoğunda da kanalizasyon sistemi yok. Büyük çoğunluğu foseptik çukurlarına dökülüyor.

Kanalizasyon sistemi olmayan köylerimiz de de atık suların büyük çoğunluğu gelişi güzel açıkta akmaktadır.

Bu da büyük sağlık sorunları ile karşılaşmalarına davetiye çıkarmaktadır.

Okullara yapılan portatif tuvaletler ile ilgili olarak bir de açıklama yapıldı Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından. Açıklama şöyle;

Öğrenciler sağlıklı bir ortamda tuvalet ihtiyacını giderecekler ,

"Adıyaman genelinde toplam 70'e yakın okula prefabrik tuvalet yapılıyor. Bu prefabrik tuvaletler iki gözlü, su deposu ve fosseptik çukuruyla birlikte 7 bin TL'ye mal oldu.

Bu bizim için ekonomik oldu. Bu sistemi biraz daha yaygınlaştırmayı düşünüyoruz. Ümit ediyoruz ki kullanışlı olacak ve vatandaşlarımız durumdan memnun. Çocuklarımız daha sağlıklı bir ortamda tuvalet ihtiyacını giderecek" şeklinde bir açıklama geldi.

Vatandaşlarda memnun muş, Milli Eğitim de.

Sorun yok o halde diyeceksiniz.

Ya hu kardeşim 7 bin liraya iki tane tuvalet yaptırmışsınız ekonomik diyorsunuz.

Allah aşkına.

Bana göre kalıcı tuvaletlerde yapılsaydı aynı para ile yapılabilirdi. Daha sağlıklı olurdu diye düşünüyorum ama diyorum ya bunları yapmasaydınız?

Müteahhit arkadaşıma bu konuda fikrini sordum. Cevabı enteresandı:

Bu tuvaletler beton zemine monte edilmedi artı, metal olduğu için çürümesi daha hızlı olacaktır. Asgari ömrü beş yıldır dedi.

Takdir işi yaptıranların ne diyelim.

Neyse canım yapında kaç paraya yaparsanız yapın.

Benim birinci önceliğim çocuklarımızın sağlığı ve geleceği.

Onlar modern bir şekilde eğitimlerini alırlar ise daha başarılı olacaklardır diye düşünüyorum.

Ben yine de bu hizmeti buralara taşıyanlara şükranlarımı sunuyorum.

Bunu göremeyenlerde var.

Buna da şükür.

Çocuk boşuna dememiş;

KOŞUN KOŞUN OKULA TUVALET GELMİŞ!....

wwwhidayetozdemir.com

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..