Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '21

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kötü İllaki Katil Değil

Kötüyü ve kötülüğü bilmiyoruz…

Sadece adam kesenler mi hayatımızı mahvediyor?

İki katil üç hırsız dünyayı bu hale getiremez.

Başkalarını rahatsız eden davranışlarımız kötülük mü?

Devlet katillere(öldüren, döven, malını parasını çalan vs.) ceza veriyor, bu yüzden katillik devam ediyor.

Ama eylemleri suç sayılan ve sonucunda ceza gören kimselerden sadece ilgili olanlar mağdur.

Oysa rahatsız eden davranışlardan(suç, günah, ayıp, hata/kusur gibi) bütün toplum mağdur.

Bunlar da kötülük olarak görülüyor.

Ancak bu kontrolsüz bir alan.

Bazılarının yaptığı ayıp bile değil, bazılarının ki…

Nasıl ayıracağız?

“Başkalarını rahatsız ediyorsa…

Ancak bu başkaları dediğimiz kimseler de gıcığına eften püften rahatsız oluyorlar.

Yalan söylüyorsam inanma. Aldatıyorsam boşa beni. Açık giyindiysem başını çevir. Az çalışıyorsam işten at vs.

Katil beni öldürmüyor ki, kimi öldürüyorsa onları etkiler, ben beni etkileyene bakarım.

Kötülük sadece birini öldürerek yapılmıyor…

Ama bunlara da kötü denmiyor ki. Kötü dersek yalan söyleyen adam öldürenle bir oluyor.

Bunların adı da yok biliyor musunuz? Şerefsiz merefsiz diyerek ağır şekilde cezalandırıyorlar.

Bunlarla(ayıp, günah, hata) ilgili bir prosedür ya da literatür olmalı.

İnsanların keyfine toplumun inisiyatifine bırakılmış, öyle olur mu?

Kimi affediyor hoş görüyor ama kimi de boğazını sıkıyor.

İnsanlar bilinçlendikçe bunlar sorun olmaktan çıkıyor.

Ben mesela bilinçli biri olarak bunların yarıdan çoğunu kale almam. Ama herkes benim gibi değil, sert baktın diye öldüren var.

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..