Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '12

 
Kategori
Dünya
 

Kötü örnek! Yoksul bir devlet başkanı

Kötü örnek! Yoksul bir devlet başkanı
 

Uruguay devlet başkanı Jose Mujiko... milliyet.com.tr'den


Böyle bir devlet başkanı tabii haber olur.

Ülkesini müspet olarak tanıtır.

Dünyanın takdirini kazanır.

Bu başkan bize ziyadesiyle uzakta...

Hem mesafe olarak...

Hem de karakter olarak.

Güney Amerika’daki, 3 buçük milyon nüfuslu Uruguay’ın devlet başkanı.

Yüzölçümü, Türkiye’nin dörtte biri kadar.

Devlet Başkanı yoksul dediysek, ülkeyi de o kadar yoksul zannetmeyin.

Devlet başkanlarına 12 bin dolar maaş tahsis edecek kadar iyi durumda...

Uruguay’ın Başkan’ı Jose Mujika, bu maaşı ne yapıyor dersiniz?

Milliyet’in, 15 Kasım tarihli haberine göre; yüzde 90’ını hayır kurumlarına bağışlıyor.

Dünyanın, bu en yoksul Cumhurbaşkanı’nın sadece iki otomobili ve bir çiftlik evi var.

Borcu da, banka hesabı da yok.

Mujika, “Bu benim kendi seçimim. Hayatımın uzun yılları böyle yaşayarak geçirdim. Maaşımın geri kalanı bana yetiyor." diyor ve ekliyor:

 “Ben yoksul değilim. Pahalı hayat seçen insanlar yoksulluk çeker”.

Çelebi Alper adlı gezgin’e göre ise; Uruguay Cumhurbaşkanı’nın hayat hikayesi şöyle:

"JOSE MUJICADünyanın en yoksul ve alçakgönüllü devlet başkanı

Askeri dönemde siyasi nedenlerle 15 yıl hapis yatan ve 1985’te demokrasiye geri dönüşle çıkan genel afla serbest kalan Jose Mujica, 2009 yılındaki seçimle devlet başkanı seçildi. Başkanlık sarayında değil, eşi Lucia Topolansky’ye ait sade çiftlik evinde birlikte yaşıyorlar. Mujica’nın tek mal varlığı eski model bir 'tosbağa' Volkswagen... 'Makam arabası', banka hesabı, 'koruma görevlisi' yok. Maaşının %87’sini her ay hayır kurumlarına bağışlıyor. Jose Mujica‘yı görebilmeyi çok isterim. Hele 10 dakika sohbet edebilsem, yaşamımın en özel anlarından biri olur. Yaşasın Mujica Presidente. "

Belli ki, Başkanın gönlü zengin...

Başka başkanlara, başbakanlara...

Hatta belediye başkanlarına kötü örnek!

Lâkin...

Ben, selâmlarım böyle Başkan’ı... Önünde eğilirim!

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..