Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kötülüğe Kötülük

Kötülük edenin yanına kar mı kalıyor?
 
Hayat bana hızlı kalkanın her zaman zararla oturduğunu gösterdi. Sabredersen seyredersin, sabretmezsen başkaları seni seyreder.
 
Kötülük yapan cezasını çekiyor. Gördüm, görmekteyim, göreceğim. Hemen hepsinin yıkılışını izledim. Film şeridi gibi geçiyor izliyorsun sadece. Bana yaptıklarını yaşamadan ölmesin kimse, dediğim olmuştur. İlahi adalet her zaman tecelli etti bu konuda, Allah ahımı aldı. Siz Allah'a havale edin ve unutun hayatınıza bakın, hiçbir şey cezasız kalmaz. Er ya da geç illa ki her insan ektiğini biçiyor.
 
Kötülüğün cezası yapanın yaptığı kötülüğe göre bugün, yarın, belki yarından da yakın hiç umadığı bir anda çıkar karşısına, anlamaz, ben ne yaptım ya der ama muhakkak cezasını çeker.
 
Kuran'da hayıra dua eder gibi şerre dua ederler halbuki çok acelecisiniz der. Bizler bir an önce bizi üzenlerin cezalanmasını bekliyoruz doğal olarak. Ama uzun vadede herkes bir şekilde cezasını buluyor. Kesinlikle kar kalmaz sadece sabır ve izleyin. Ömrün yetmez belki görmeye ama kimsenin ne iyiliği ne de kötülüğü karşılıksız kalmaz. Ata öder, evlat öder mutlaka herkes karşılığını alır.
 
İlahi adaleti çok insan yanlış anlıyor. Sen ne zaman bakmayı bırakırsan gerçekleşir çoğunlukla ve bazen de jenerasyon farkı ile işler.
 
Ne ekersen onu biçersin. İstediğin şeyin, sözlerinin ne kadar önemli olduğunu, ses ve frekansların dalgalarıyla evrende bumerang gibi sana döndüğünü bilirsen bu kozmik yasadır, neye dua edip, neyi istediğini, o zaman daha farklı yaparsın. Herkes yaptığı haksızlığın bedelini öder. Sadece zamanı gelmemiştir.
 
Kimsenin yanına kalmaz. Adalet tecelli eder ama insanlar başlarına gelenin değerlendirmesini yapamazlar, anlasalar zaten ders alırlardı.
 
Yaptığı kötülüğün karşısında hasta olmadığını, kanser ağrısı çekmediğini, sevdiğini acı bir şekilde kaybetmediğini, sevdiklerinin ölümünü görmediğini, maddi veya manevi sıkıntılar yaşadığını göremezsin, bazı resimler dışardan gözükmez, her kötülük yapan kişi bunun acısını ve bedelini mutlaka öder.
 
Düşüncelerine göre yaşarlar. Yapılan kötülük karşısına çıkar, isyan eder neden ben diye sorgularlar ama ilahi adaletten bi haber düşüncesindeki kötülüklere devam ederler. Merhametli olanlar zaten kötülük düşünmezler.
 
Başka yönden çekiyorlardır. Bazı insanlar ne kadar çekselerde dışarıya vermez, belli etmezler. Ben birinden kötülük, haksızlık gördüysem Allahıma dua ederim ve ona havale ederim. Hayat devam eder, başka başka uğraşlar çıkar karşıma ve o olayı artık düşünmediğim bir dönemimde duyarım veya görürüm ki, hak yerini bulmuş. Aradan yıllar geçse bile mutlaka yerine geliyor.
 
Bana yapılan kötülüğü sadece sabredip, Allaha havale edip bekledim ve gördüm. Eğer görmüyorsan mutlaka onun karşılığında aldığın bir mükafat vardır. Yapılan kötülük bile bazen kötü olarak gelir, demez miyiz iyiki de bana öyle yaptı en azından insanların bize yaptıkları kötülüklerden dolayı ileride karşılaşmamak için seçimlerimizi ona göre şekillendirir, birinden kötülük geleceğini anlayıp önlem alırız. Hep iyilerle karşılaşırsak nasıl insanları tanırız ki, bence buda karşımızdakinin bize kötülük yaptığını düşünürken aslında bir nebze iyilik yaptığı anlamına gelir. Yani insanları tanırsın, hayata bakış açın değişir, adımlarını daha dikkatli atarsın, hayattaki seçimlerini daha iyi yaparsın.
 
Allah bizim gibi acele etmez. Siz istiyorsunuz ki, kötülük yapan cezasını hemen çeksin. Başımıza bazen olmadık şeyler geliyor. Peki kendimizi hiç sorguluyor muyuz acaba bu benim başıma neden geldi diye? Kaderde varmış deyip geçiyoruz çoğumuz. Herkes yaptığının karşılığını er, geç bir gün görür. İyiliğe iyilik, kötülüğe kötülük. Size zararı dokunanların yanlarına kar kalıyor sanmayın. Canınızı yakıp ahınızı alanın kaçarı yok, cezasını çeker. Biraz sabredin ve oturup izleyin ilahi adaleti.
 
HÜLYA ÇAKICI
 
Toplam blog
: 822
: 574
Kayıt tarihi
: 19.12.15
 
 

Hacettepe Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Fakültesi ve..