Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
23
 

Kötülüktür Öfkenin Sonu

Öfkenin sonu kötülüğe çıkar
Kötülük
İnsanı insanlıktan uzaklaştırır
İnsanlıktan uzaklaşan insanlık
İnsanlık değildir canlarım
İnsan
İnsanlıktan uzak değil yakın kalırsa
İnsanım diyebilir
Toplumsallık da böyle oluşur
İnsanın yaratılışı
Toplumsallıkla birliktelik üzerinedir
Zaten toplumsallık zayıflarsa
İnsanlığın sonu görünmüş olur
Bu da çok kötü bir şeydir
Allah öğütleri de
Bilim öngörüleri de
Akıl ve mantık getirileri de
İnsanlığı geliştirip uzun ömürlü kılmaya yöneliktir
Bunun başlangıcı da
Öfkeyi yenmektir anlarım
Araştırın şöyle önce kendinizi sonra çevrenizi
Öfkeli halinizle sizi
Öfkeli halli çevrenizdekileri
Göreceksiniz ki çok kötü bir şey öfkeli halimiz
Gelin canlarım o zaman
Kurtulalım şu öfke zulmünden
Yenelim onu
Görünmesin bir daha yanımızda yakınımızda
İşte aşağıya alıyorum yapacaklarımızı

NELER YAPABİLİRSİNİZ
Kendi öfkenizi tetikleyen durumları ve öfkenizin biçimini anlatın
Kendi kendinizi sakinleştirmeye yönelik egzersizleri düzenli olarak yapın
Derin nefes alın nabız atışlarınızı ve nefesinizi kontrol altına alın
Kendinizi sakinleştirecek cümleler söyleyin
Kendinizi kontrol etme konusunda kararlı olun
Şiddete yönelik davranışları asla kabul edilebilir çözümler olarak değerlendirmeyin
Öfke duygusuna evet ancak bu duyguyla davranmaya hayır
Bağırmayın vurmayın
Çevrenizdekileri öfkelendiğinize ait bilgilendirin
Kendinize zaman tanıyın
Eğer mümkün ise
Kendinizi öfkeli olduğunuz ortamdan hemen uzaklaştırın
Ve sorunla ancak kontrolünüzü yeniden kazandığınızda uğraşın
Problemi açıklığa kavuşturmaya çalışın ve çözümü aramaya odaklanın
Bol bol gülün ve espri yeteneğinizi kullanın
Olaya yeni bir bakış açısı ve yeni bir çerçeve kazandırın
Kişisel saldırılara cevap vermeyin. Kişiselleştirmekten kaçının


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Değerli hocam,son günlerde herkes çok öfkeli ve öfkemizi sağa sola bulaştırmak için adeta yarışıyoruz.Kendimizi sevmekle başlıyor her şey.Kimse kimseyi sevmiyor,dinlemiyor anlamıyor ve hepimiz birbirimizden uzaklaşıyoruz.Kucaklaştırmaya davet eden önerileriniz için teşekkürler,selam ve sevgiler.

Şennur Köseli 
 06.10.2019 1:15
Cevap :
Durum saptamalarınıza aynen katılıyorum canım kızım... İnşallah doğruya çabuk geliriz... Sağ olunuz canım kızım sağlıkla kalınız:)  06.10.2019 9:46
 

Kötülüğün nedeni yanlış düşünceler, önce bundan başlamak lazım.

Kerim Korkut 
 05.10.2019 6:54
Cevap :
İlginize çok teşekkürler sevgili arkadaşım... Sağ olunuz sağlıklı kalınız:)  05.10.2019 11:49
 

Sayın Sökeli sizin de yüzünüz hep gülsün.Öfkemize hakim olmak gerek.Güzel anlamlı yazınız için kutlarım.Selam sevgi ve saygılar, sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 03.10.2019 14:23
Cevap :
Teşekkürler sevgili öğretmenim çok teşekkürler... Saygılarımı sunuyorum:)  03.10.2019 20:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 706
Toplam yorum
: 3619
Toplam mesaj
: 118
Ort. okunma sayısı
: 247
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster