Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kovuldun! Ama bunu henüz bilmiyorsun...

Kovuldun! Ama bunu henüz bilmiyorsun...
 

Temmuz ayında işten çıkartılacakları kesinleşmiş olan, fakat o zamana kadar performansları düşmesin diye bu durum kendilerine bildirilmeyen insanlar var şu günlerde çevremde. Onlarsa herşeyden habersiz, sevgili patronlarının gözüne girebilmek için ne kadar da çalışkan, ne kadar da şirket aidiyeti yüksek, özverili personeller olduklarını ispatlamak istercesine gülümseyerek işlerini yapmaya çalışıyorlar. Ve işin daha da kötüsü temmuzda işten çıkarılmanın, sonrasındaki bütün sene işsiz kalmak demek olduğunun çok açık bilindiği bir sektörde oluyor bütün bunlar...

Bir işletme sahibinin kendi işletmesinin çıkarları için böyle bir yol seçmiş olmasını öfke ile karşılamakla beraber bir nebze anlaşılabilir de buluyorum. Onu öyle buluyorum bulmasına ama aynı yerde çalışan ve bu durumu bildikleri halde üç maymunu oynamayı tercih eden diğer çalışanları hiç anlayamıyorum.

Bu ihanet size de yapılıyor olabilirdi değerli arkadaşlar. Size yapılsaydı bilmek istemez miydiniz? Şimdi arkalarından “ah yazık” diye fısıldaşdıklarınız, daha dün bu durumu öğrenmeden önce kolkola eğlenip çalışmalar yaptığınız kişiler değil miydiler? Onların göz göre göre bir sene işsiz ve mutsuz ve parasız kalmalarının ne demek olduğunu bilmezlikten gelmek ne zamandan beri bu kadar kolay? O işletmenin sahibi için her şey karlılıktan geçiyor olabilir . Peki ya siz? Sizin o yere göğe koyamadığınız şirket aidiyetinizin sınırları git gide insanlıktan uzaklaşmanıza mı sebep oldu? Siz, size ait olmayan bir para için en yakın ekip arkadaşım dediğiniz insanların gözünün içine baka baka yalan söylemeyi ne zaman öğrendiniz? Siz acaba bu yaptığınızın ne kadar çirkin gözüktüğünüzün farkında mısınız?

Söylemeye çalıştığım tabiki insanların işten çıkarılmaması gerektiği değil. Banka, eğitim kurumu, kuaför, nakliye firması, özel bir tiyatro, bilişim firması, kasap, süpermarket, muhasebe bürosu, bir sivil toplum kuruluşu...Hangi sektörde, hangi amaçla kurulmuş olursa olsun bir işletme, kurucusunun - kurucularının yada yetkili müdürlerinin, performansından yada şusundan busundan memnun olduğu kişiler ile çalışmak ister ve bundan daha doğal bir şey yoktur. Benim sözüm bunun yapılış şekline. Temmuz ayına kadar performansının düşmesi istenmeyen bir çalışana, bir sonraki sene bereber çalışmanın düşünülmediği, ama onun bir sene boyunca işsiz kalmaması için şimdiden iş araması gerektiği, bu sebeple bu durumun ona bildirildiğini açıkça anlatmanın en ahlaklı yol olduğunu düşünüyorum.

Bu durumu bilmemesi gerektiği halde bilen, bildiği halde “şirket çıkarları” savunması ile gerçekten arkadaşları olan insanların durumunu onlarla konuşmayan sevgili ekip arkadaşlarına ise ahlaklı bir yol önerisinde dahi bulunmanın hiç bir işe yaramayacını düşünüyorum. Çünkü sanırım insanın içine bu kadar işlemiş bir ahlaksızlık halini çıkartacak sihirli bir formül yok. Varsa da ben ne yazık ki bilmiyorum...

Öz.

 
Toplam blog
: 9
: 2431
Kayıt tarihi
: 28.02.07
 
 

2000'de psikoloji bölümünde lisansımı, 2003'de yine psikolojide yüksek lisansımı bitirdim, doktoramı..