Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '07

 
Kategori
Anne-Babalar
Okunma Sayısı
7424
 

Köy beşiği

Köy beşiği
 

Bundan üç yıl önceydi ve ailemize Yusuf katılalı daha altı ay olmuştu:))
Aslen Girasunluyuz neredeyse bütün akrabalar orada yaşıyor. Dedem ilk defa bizi köye davet etmişti bizde heyecanlandık bayağı uzun bir seyahate çıkacağız, yeni maceralar yeni aşklar diye ama ufaklık sağolsun burnumuzdan getirdi.
İlk önce otobüste devamlı ağladı, sırf bana inat yapıyodu galiba devamlı bezini değiştirmek zorunda kalıyor burnumun direği kopuyordu kokudan:) Tam 16 saat uyutmadı ki; yolculuk bitti taksiyle köydeki eve gidiyoruz beyfendi takside uyudu. Şimdi onu uyuması iyi olmuş demeyin çünkü taksiden indiğimizde hemen uyandı anlamıyorum ki nasıl beceriyor bunu... Keyfine pek düşkün beyfendi hemen başlıyor ağlamaya neymiş takside uyuyacakmış. Daha altı aylık anlayacağınız kök söktürüyor.


Köydeki ilk gecemizde maşallah sesi çıkmadı mışıl mışıl uyudu ama sabah olduğunda öyle bağırıyor ki velet hoparlör yutmuş mübarek. Biz bahçede fındık topluyoruz annem bunu uyutamıyor neden mi eskiler bilir battaniyeye koyarsınız sallarsınız o şekilde uyuyacakmış. Annem tek nasıl sallasın bide maşallah şişmanlamıştı da o zaman bi ağır ki sallamaktan kollarımız tutmuyordu.
Annem en son dayanamadı ben beşik bulacağım dedi. Ben şaşırdım ''ne beşiği karyola mı acaba'' diye düşünürken komşuya gittik. Sağolsun oda oğlunun eski beşiğini hatıra diye saklıyormuş çatıda, biz içler acısı halimizi anlatınca ''ne demek'' dedi.
Ben böyle sade bişey bekliyorum köy yerindeyiz hayal gücümü fazla zorlamıyorum. Aman Tanrı'm o ne güzel bir köy beşiğiydi. Bizim oranın örtüleri ile dışı, içide çeyiz yünü ( iyi bi yünmüş ) ne çok yumuşak ne çok sert bi yatak yapmışlar, üst tarafına ve başının koyulacağı yere boncuklar konulmuş salladıkça ''şıngır şıngır'' ediyordu. Boncukların alt tarafına çocuğu koruması için deri içinde dualar var. Çocuk bunun üstünden düşerdi çünkü karyola gibi yan tarafları kapalı değil açıktı. Efendim bizim yörenin insanı onuda düşünmüş alt taraftan sıkıcı bağlanmış ipler bebeği yatırdıktan sonra üzerinden bağlanıyor sıkaca kenarda yer yapmışlar oraya tutturuyorsun.
''Anne kesin bizimki bunda uyumaz'' dedim oda demez mi ''sende onun gibi huysuzdun ama zamanında köy beşiğinde uyumuştun''. Hayatımdaki sır perdesi aralanıyor, ''anne benden başka şeyler saklıyorn musun?'' dedim tabi bu kadar sululuk kızdırdı annişkomu bahçeye kendimi zor attım.
Geri döndüğümde ne göreyim bizimki beşikte gaydalanıyor ( kendine niinni sölüyor, bende şaşırdım bu kelimeyi duyunca ) . Beyfendinin gönlü oldu ama bu sefer biz uyuyamıyoruz ''şıngır şıngır'' sesinden:))) Oh valla bebek olmak varmış ama olsun mınnığıma herşey feda ( böyle söyleye söyleye başımıza çıktı velet )
Karadenizli olup bu beşiği bilmeyen yoktur. Şu var ki elde ve ayakta sallamaktan kurtuluyorsunuz. :) Valla eski usül falan demeyin bizim haylaz da işe yaradı. Birazda anneleri, ablaları hatta babaları düşünün. :) Bıktıysanız ve de yorulduysanız tavsiye ederim köy beşiğini :)))))

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ne güzel anlatmışsın beşiği şimdi üç yaşında olan kızımı ben de öyle bir beşikte uyutmak istemiştim ne gezer sallanır bebe karyolasına razı olmuştuk eşimle oda ayı doldurmadan kırıldıydı eline gönlüne sağlık. 

emekli 
 25.09.2007 20:45
Cevap :
günaydın:)))gerçekten köy beşikleri çok sağlam ve hoş bir görünümü de var.teknoloji ne kadar ilerlemiş olsada (otomatik sallanan ve ninni söyleyen karyola) ben köy beşiğini çok beğendim:))kzını çok çok öpüyorum(çok tatlı).teşekkürler...hoş kalın aşkla kalın  26.09.2007 9:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 32
Toplam yorum
: 67
Toplam mesaj
: 46
Ort. okunma sayısı
: 1006
Kayıt tarihi
: 01.09.07
 
 

Klima sektöründe çalışıyorum. Hafta sonları kursa gidiyorum. Patronlarımla başım dertte. Müşteriler..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster