Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '21

 
Kategori
Anılar
 

Köyde Cumhurbaşkanı Karşılama

İlkokula komşu köy Derecikviran'da başladım. 3.sınıfa kadar okudum. Köyümüze briket tuğlasından iki kat okul binası yapıldı. Alt kat mescit olarak kullanılacaktı. Sıva boya dahi yoktu. Üstü beton, çatı dahi yapılmamıştı. 4.sınıfa köyüm Gökçeler'de devam ettim. Bir derslikte 5 sınıf birden ders görüyoruz, bir öğretmenimiz vardı.

Bir haber geldi. Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay Zonguldak'tan dönüyormuş karayoluyla. Bizim köyden de geçiyor. Öğretmen hepimizi hazırladı karşılama için yolun kıyısına gideceğiz. 1967 ya da 68 yılı muhtemelen. Çok heyecanlanmıştık. Gökçeler İlkokulu olarak öğretmenimizin liderliğinde okuldan ayrılıp aşağıya yolkenarına dizildik. Cumhurbaşkanı makam arabasını beklemeye başladık. Bir müddet sonra Filyos tarafından siyah makam arabası göründü, cumhurbaşkanlığı forsu da asılmış. Makam arabası yavaşlayarak durdu. 'merhaba çocuklar' dedi Cevdet Sunay. Hep bir ağızdan yüksek sesle;'sağol!' diye bağırdık. Cumhurbaşkanlığı konvoyu yoluna devam etti.

Köyümde ilk cumhurbaşkanı görmüştüm. Mutlu bir gündü hepimiz için. Devlet büyüklerimizi hayırla yad etmeliyiz. Mekanları cennet olsun rahmetli olanların hepsinin.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..