Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '11

 
Kategori
Öykü
 

Köylü Vatandaşımla Röportaj

Köylü Vatandaşımla Röportaj
 

** Öykü kategorisinde yazdım ama hayali değil gerçek bir öyküdür anlatacağım röportaj.** 

Yenibosna'dan otobüse bindim . En ön koltuklardan birine oturdum ki, yanımdaki bir yolcu kalktı, cam kenarındaki yerini bana bırakarak, karşı koltuğa geçti ve " koridor kenarında rahatsız olursun, cam kenarı daha rahattır " dedi. 

- Ben de " Sen bu sefer ters yöne bakarak gideceksin, rahatsız olmaz mısın ? " dedim. 

- Benim için farketmez dedi. Alışığım ben. 

- Ben de teşekkür ettim. 

Aradan bir iki dakika geçti. 

- Bana yerini bırakan vatandaş: " Nerelisin ağbi " diye sordu. 

- Ben de, Adanalı olduğumu söyledim. 

- Ağbi Adana'lısın ama - elimdeki poşeti göstererek- tutmuşsun yeşil erik almışsın dedi. Adana'dan sana erik göndermiyorlar mı ? 

- Adana'dan ayrılalı 57 yıl oldu, akrabalarımın çoğu rahmetli oldu dedim. Ben de ona " sen nerelisin ?" diye sordum. 

- Ben Samsun'un Ladik ilçesine bağlı Akçadağ köyündenim . Bizim orasının suları çok güzeldir. Bir dana yesen, üzerine iki bardak su iç, yediklerin hazm olur dedi. Buradakiler su diye hava civa satıyorlar dedi. Hiç kontrol yok. 

- Hükümetler sizin oylarınızla geliyor dedim. Sizi kandırıyorlar mı ? 

- Köylü vatandaşımız (KV) : Yok ağbi bizi kandıramazlar. 

- Ama durum onu gösteriyor. Muhtarınız veya komşunuz şu parti iyidir, öncekiler kötüydü dedimi, siz hemen o partiye oy veriyorsuz, hiç düşünmeden. 

- (KY ) : Yok ağbi. Ben ilkokul mezunuyum, fazla bilgili değilim ama kime oy vereceğimi bilirim. Bizim bütün köy de bilir. 

- En son kime oy verdiniz? 

- (KV): AK Parti'ye. 

- Neden? 

- (KV) : Köyümüz'deki caminin yeniden yapılmasına AKP izin verdi, ondan . 

- Bir cami yapılması saf değiştirmenize neden oldu o halde? 

-(KV) Öncekilere bu yüzden çok kızmıştık. AKP'yi bir daha deneyelim dedik. 

-Daha önce hangi partiye oy verirdiniz. 

-(KV ) : Hep sağ partilere verdik. Bir ara Ecevit'e verdik. Çok fazla bir şey yapmadı ama eşit davrandı herkese. Bu bizi memnun etti. Ancak yağ, mazot, benzin, sıgara sıkıntısı Ecevit'in sonu oldu. Ama daha sonra anladık ki bu durum bir komplo. Ecevit gitti, ertesi gün benzin, mazot, yağ ortaya çıktı. Ne oldu bir gün de herşey bollaştı.( KV aynen böyle söyledi) 

- Peki bugün kime oy verir senin köylülerin? 

- (KV) : CHP'ye. 

- Hepsi mi? 

_(KV ) : Hepsi. Başka partiye bir tek oy çıkmaz. 

- Neden? Yollarınız yapıldı. Sağlık konusunda çok önemli adımlar atıldı. İstanbul'da su sorunu çözüldü. 

- (KV) : Boş ver ağbi? Yollar yapıldı diyorsun, git yolların bir halini gör. Çatlak patlak, eğri büğrü. Bu yüzden yeğenim kaza yaptı, hayatını kaybetti. Sağlık sorunu nasıl çözüldü? Ne yaptılar ki? 

- Peki İstanbul'da su sorunu büyüktü, çözüldü. 

-(KV): Belediye başkanıyken çözdü. Başbakan'ken ne yaptı? 

- Neden AKP'den vazgeçtiniz? 

- (KV) : Köylü çok zor duruma düştü. Buğdayı 4 liradan satıyorduk, ithalat yaptılar 2 liraya satmak zorunda kaldık, sadece ben 7 bin TL zarar ettim. Mazot fiyatları arttı, üretim fiyatları artmadı. Halka eşit davranmıyorlar. 

- Ama yapılan bir çok faydalı icraat var. 

- ( KV) .: Ben bir şey görmüyorum. Telekom'u sattılar. Telekom altın yumurtlayan tavuktu. (Aynen böyle söyledi vatandaşımız.En ufak bir ilavem yok). Köyümüz boşaldı. 200 hanelik bir köydü, şimdi 50 hane var. Herkes göç etti. 

- Köyünüzde okul var mı? 

- (KV) : Şu an yok. Daha önce vardı. Bir, iki ve üçüncü sınıflar bir arada, dört ve beşinci sınıflar bir arada ders görürdü. Şimdi 9 km.uzaktai bir okula, taşıma ile öğrenciler götürülüyor. Kimisi kendi parasıyla vasıta tutuyor. Hiç iyi olmadı. 

- Peki seçimleri kim kazanır? 

-( KV) : CHP. Samsun' da bugüne kadar CHP hiç kazanmadı. Ama bu sefer kazanacak. Bütün Karadeniz CHP'ye oy verecek. Doğu'da güneydoğu da. 

- Miting meydanları öyle göstermiyor. Binlerce kişi Başbakanı dinliyor, alkışlıyor. 

- ( KV) : Kimse içten alkışlamıyor. Kuru kalabalık ağbi. Neticeyi göreceğiz, bana hak vereceksin. 

Otobüs Beylikdüzü'ne geldi. Ben de "iyi akşamlar " diliyerek otobüsten indim. 

Not : Köylü vatandaşlarımızın bu denli olayların içinde olacağını tahmin edemiyordum. Sayın Talip Girgin çok haklıymış. 

 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..